۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 55270008

روز جهانی مهارت‌های جوانان توسط مأموریت‌های دائمی پرتغال و سریلانکا در سازمان ملل متحد، همراه با یونسکو ، ILO و دفتر نماینده دبیرکل در امور جوانان برگزار می‌شود.

روز جهانی مهارت جوانان

salameno.com/xcBPqD

به گزارش سلام نو، در سال ۲۰۱۴، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۵ ژوئیه را به عنوان روز جهانی مهارت جوانان اعلام کرد تا اهمیت استراتژیک تجهیز جوانان به مهارت‌های اشتغال، کار مناسب و کارآفرینی متمرکز شود.. از آن زمان، رویدادهای روز جهانی مهارت جوانان فرصتی منحصر به فرد برای گفتگو بین جوانان، مؤسسات آموزش و آموزش فنی و حرفه‌ای (TVET)، بنگاه‌ها، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری، سیاست گذاران و شرکای توسعه فراهم کرده است.

امسال روز جهانی مهارت جوانان در یک بازه چالش برانگیز، در میان بیماری همه گیر COVID-19 و با سیستم‌های آموزشی هنوز به شرایط قبل از بحران برنگشته است. هدف این است که از انعطاف پذیری و خلاقیت جوانان در طول بحران تجلیل شود و توجه را به چگونگی سازگاری سیستم‌های آموزش فنی و حرفه‌ای (TVET) با بیماری همه گیر، شرکت در بهبودی و تصور اولویت‌هایی که باید برای بعد از بیماری اتخاذ کنند.

بیماری همه گیر COVID-19 همچنان ادامه دارد و به مقیاسی می‌رسد که یک سال پیش رو را به سختی میتوان پیش بینی کرد. در حالی که واکسیناسیون امید به کنترل اوضاع در چندین کشور با درآمد بالا را فراهم می کند، کشورهای بزرگ در حال ظهور با شیوع هایی روبرو هستند که زیرساخت های بهداشتی آنها را تحت فشار قرار داده است. سیستم‌های آموزشی و تربیتی هنوز به شرایط قبل از همه گیری بازنگشته اند. پاسخ دهندگان به نظرسنجی از موسسات TVET که به طور مشترک توسط یونسکو، سازمان بین المللی کار و بانک جهانی جمع‌آوری شده است، گزارش دادند که آموزش از راه دور به رایج ترین روش انتقال مهارت تبدیل شده است، که با مشکلات قابل توجهی در زمینه انطباق با برنامه درسی، آمادگی کارآموز و مربی، فرآیندهای اتصال یا ارزیابی و صدور گواهینامه همراه است.

اهداف روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۱

● ارزیابی وضعیت جوانان در مورد مهارت‌ها و کارها در طی و بعد از همه گیری COVID-19 

● برجسته کردن داستان موفقیت در زمینه نوآوری و انعطاف پذیری جوانان

● بحث در مورد چشم انداز توسعه مهارت‌ها و دنیای کار با بهبود اقتصاد و اثربخشی برنامه‌های ملی بهبودی و حمایت از شرکای توسعه

● تأمل در مورد چگونگی همکاری ذینفعان TVET برای افزایش مهارت‌ها و کمک به سازگاری نیاز کوتاه مدت به بهبود اقتصادی و نیاز فوری به سرعت بخشیدن به انتقال به توسعه پایدار

برگزارکنندگان

روز جهانی مهارت‌های جوانان توسط مأموریت‌های دائمی پرتغال و سریلانکا در سازمان ملل متحد، همراه با یونسکو ، ILO و دفتر نماینده دبیرکل در امور جوانان برگزار می‌شود.

جوانان ۱۵-۲۴ ساله بیشتر در معرض عواقب اقتصادی - اجتماعی بیماری همه گیر قرار دارند. تعطیلی مدارس و محل کار منجر به ضررهای یادگیری و آموزش می‌شود.

TVET نقشی اساسی در پرورش مقاومت جوانان دارد. اطمینان از تداوم توسعه مهارت‌ها و معرفی برنامه‌های آموزشی برای رفع شکاف مهارت‌ها برای همه ذینفعان بسیار مهم است. راه حل‌ها باید به گونه‌ای از نو تصور شوند که نه تنها واقعیت‌های حال حاضر، بلکه طیف گسترده ای از امکانات را برای آینده در نظر بگیرند. به عنوان مثال:

● پیش بینی و ارزیابی تقویت سیستم‌های ملی برای مهارت

● بهبود کیفیت و جذابیت مسیره TVET ، به ویژه برای زنان

● توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه TVET

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید