در سال اخیر و همزمان با همه گیری ویروس کرونا، خانه به همه چیز از جمله سالن بدن سازی، رستوران و درمانگاه تبدیل شده است. از آنجا که خانه مکانی است که بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانیم، باید فضایی شاد داشته باشد. این روزها ما بیش از آنچه دوست داریم در خانه هستیم و به همین دلیل فقط داشتن یک خانه شاد می‌تواند راهی برای تحمل محدودیت‌های ایجاد شده باشد.

حالتان را در کمتر از ۱۵ دقیقه خوب کنید

با انجام کارهای زیر، فضای خانه خود را لذتبخشتر کنید.

۱. در چیدمان خانه هماهنگی ایجاد کنید

نوعی احساس نظم ظاهری ایجاد کنید. عمل نظم بخشیدن به اشیا میتواند به ایجاد حس هماهنگی در زندگی ما کمک کند.

● یک کار کوچک منظم را انجام دهید

اگر شما تاکنون کتابهای خود را کدگذاری نکرده اید، اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است. منظور ما این نیست که بروید و یک کار بسیار بزرگ یا چالش برانگیز انجام دهید. فقط میخواهیم که شما خانه خود را سازماندهی کنید یا کاری برای ایجاد این حس نظم انجام دهید. ما میدانیم که وقتی محیط پیرامونمان نظم بیشتری داشته باشد، به ما نیز احساس خوبی میدهد و میتواند استرس را برطرف کرده و احساس شادی ایجاد کند.

● پیچ های شل را سفت کنید

یک آچار آلن و یک پیچ گوشتی بگیرید و بروید همه چیزهای شل در خانه خود را محکم کنید. خواه این اشیا دستگیره های شل در کشوهای شما یا دستگیره های در باشد، یا میز لرزان اتاق باشد. دور بزنید و این چیزها را محکم کنید. چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که هر زمان با این اشیا برخورد میکنید و آن ها تکان میخورند، احساس بی ثباتی در شما ایجاد میکنند و حذف آنها از محیط پیرامون میتواند یکی از راه های مفید استرس زدایی شما باشد.

۲. یک منظره احساسی ایجاد کنید

از آنجا که اکثر ما مجبوریم ساعتهای طولانی را در خانه بمانیم، در نتیجه زندگی یکنواختی را تجربه میکنیم. در جهان پیرامون ما انواع مختلفی رایحه، صدا و احساسات وجود دارد. مقداری از آن احساسات ناب را به خانه خود بیاورید.

● از پارچه هایی استفاده کنید که جنس آنها احساس خوبی به شما میدهند

برخی افراد از پوست گوسفند یا یک پتو نرم لذت میبرند. اطراف خود را با چیزهایی احاطه کنید که باعث میشود احساس دنج بودن کنید. برخی دیگر از افراد نیز به پارچه های خزدار علاقمند هستند.

● از طریق پویایی تغییر ایجاد کنید

ممکن است نتوانید برخی از این تغییرات بزرگ را که میخواهید در خانه خود ایجاد کنید، اما به دنبال راه هایی باشید که بتوانید حس حرکت و پویایی را در خانه ایجاد کنید. این امر ممکن است به معنای انتقال مجسمههای هنری از یک اتاق به اتاق دیگر باشد یا ممکن است به معنی عوض کردن روبالشیها یا پتوها و فرشها باشد. این تغییرات ساده باعث میشوند محیط شما کمتر ساکن و زننده شود. گل های تازه نیز  یکی دیگر از روشهای عالی برای ایجاد این حس پویایی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید