در تابستان به دلیل دمای بالای هوا، منافذ پوست صورت باز می‌شود که بکارگیری چند راهکار ساده می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

چند راهکار خانگی برای بستن سریع منافد پوست صورت

به گزارش  سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران ، با آغاز تابستان؛ آن دسته از افرادی که پوست چریی دارند، با مشکلات بیشتری از جمله باز شدن منافذ پوست مواجه می‌شوند؛ چنین مشکلاتی معمولا به دلیل تولید بیش از حد سبوم که روغن طبیعی پوست شماست، ایجاد می‌شود.

علاوه بر این برخی عوامل اصلی مانند استرس، مسائل ژنتیکی و عدم مراقبت مناسب از پوست نیز ممکن است منافذ پوست را باز کرده و عوارضی مانند آکنه و جوش‌های سرسیاه ایجاد کند.

این مشکلات با برخی از داروهای خانگی به خوبی قابل درمان هستند.

آلوئه ورا: این گیاه یک درمان فوق‌العاده برای منافذ باز صورت است. آلوئه ورا باعث نرمی و لطافت پوست شده و می‌تواند به جمع شدن منافذ و نیز پاکسازی  و تغذیه پوست از طریق از بین بردن چربی و کثیفی پوست کمک کند.

تنها اقدامی که برای این منظور باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری برداشته و ژل آلوئه ورا تازه را روی صورت خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ژل آلوئه ورا تقریبا ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید.

سرکه سیب: یکی دیگر از راهکارهای موثر سرکه سیب است. سرکه سیب به پاکسازی پوست کمک کرده و منافذ پوست را کوچک و به عنوان یک تونر عمل می‌کند، همچنین التهاب را کاهش می‌دهد.

برای این منظور شما باید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق آب مخلوط کرده و با پنبه به صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود. هر روز از آن به عنوان تونر پوست استفاده کنید؛ رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا با از بین بردن منافذ باز پوست، صورتی صاف و کره‌ای پیدا کنید.

امیدواریم که این نکات به شما کمک کند، زیبایی خود را به روش طبیعی و بدون هیچ گونه درمان شیمیایی تقویت کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید