۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 55269732

کولبری در چارچوب قانون و با پرداخت حقوقات گمرکی با تخفیف برای کولبران و مرزنشینان شکل گرفته که متاسفانه مدتی کوتاه است در استان کردستان اجرایی شده و توسط کارگزار و استفاده از معافیت مرزنشینان ادامه دارد.

کولبری قانونی شکل گرفت!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رییس اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد لوازم خانگی قاچاق از طریق مرزهای کردستان وارد می‌شود چون تمامی مبادی ورود وخروج توسط هنگ مرزی بسته شده و قبلا هم فقط روزنه‌های محدود و مبادی مشخص کولبری آن هم با پرداخت عوارض مشخص باز بود.

سید کمال حسینی در مورد میزان قاچاق لوازم خانگی از مرزهای کردستان اظهار کرد: مرزهای کردستان کوهستانی، صعب العبور و ناهموار  هستند و قاچاق کالاهایی مانند لوازم خانگی به صورت کولبری به دلیل وزن و حجم آن بسیار محدود، سخت و سنگین است. هر نفر اگر بتواند روزانه یک دستگاه وارد می‌کند که نهایتا این آمار بسیار کمی در مقابل واردات ته لنجی و ملوانی و وارداتی که در تحت  پوشش قانون به صورت کانتینیری در جنوب کشور انجام می‌شود، است.

وی همچنین افزود: البته از سال ۹۷ روال واردات ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز کشور از جمله لوازم خانگی در مرزهای کردستان و غرب کشور شکل قانونی به خود گرفته و دولت تخفیفاتی را برای مرز نشینان غرب قائل شده که مجبور به قاچاق نباشند. کولبری در چارچوب قانون و با پرداخت حقوقات گمرکی با تخفیف برای کولبران و مرزنشینان شکل گرفته که متاسفانه مدتی کوتاه است در استان کردستان اجرایی شده و توسط کارگزار و استفاده از معافیت مرزنشینان ادامه دارد.

رییس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه با اشاره به واردات قاچاق یا قانونی لوازم خانگی از مرزهای جنوب تصریح کرد: لذا با توجه به مسائل مذکور عمده واردات قانونی و غیرقانونی لوازم خانگی سال‌ها است از مرزهای دریای جنوب کشور وارد می‌شود چون هم از تخفیفات خوبی برای انها قائل می‌شدند و هم سهل و آسان‌تر انجام می‌گیرد.

حسینی در مورد میزان قاچاق صورت گرفته از مرز کردستان برآورد کرد: به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد لوازم خانگی قاچاق از طریق مرزهای کردستان وارد می‌شود چون تمامی مبادی ورود و خروج توسط هنگ مرزی بسته شده و قبلا هم فقط روزنه‌های محدود و مبادی مشخص کولبری آن هم با پرداخت عوارض مشخص باز بود که در این شرایط به صورت بسیار ناچیز و با روند کند واردات انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید