پلیس هند روز گذشته از کشته شدن ۱۸ نفر از جمله ۷ کودک بر اثر وقوع رعد و برق در چند شهر ایالت راجستان خبر داد.

رعد و برق در هند ۱۸ کشته برجای گذاشت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از "هندو" نوشت: پلیس هند اعلام کرد در یک روز گذشته وقوع رعد و برق در چند شهر ایالت راجستان باعث کشته شدن ۱۸ نفر از جمله ۷ کودک شده است.

پلیس افزود: ۲۱ نفر از جمله شش کودک نیز در شهرهای جیپور، کوتا، جالوار و دولپور به دلیل برخورد صاعقه به آن‌ها مجروح شده‌اند. 

یک مقام پلیس توضیح داد: روز گذشته ۱۱ نفر درحالی که در برج‌های قلعه توریستی "امبر" مشغول عکاسی بودند، صاعقه به آن‌ها برخورد کرده و جان خود را از دست دادند.

موارد مرگ براثر صاعقه درحالی رخ داده است که افراد در فضای باز و مناطق مرتفع قرار داشتند.  سال گذشته نیز در صاعقه در دو ایالت بیهار و اوتار پرادش، جان ۱۱۶ نفر را گرفت. 

در سال ۲۰۱۹، بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق مختلف هند به دلیل وقوع سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند. 

باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین منطقه برجای می‌گذارد. 

مانسون حدود ۷۰ درصد بارش سالانه هند را تامین می‌کند و برداشت محصولات مهم کشاورزی مانند برنج، گندم، نیشکر و دانه‌های روغنی مانند سویا به آن وابسته است.

حدود ۱۵ درصد از اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما این بخش نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده است

این فصل در جنوب آسیا با سیل‌های گسترده و طوفان‌های شدید همراه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید