معده یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین اعضای دستگاه گوارشی است. غذا پس از وارد شدن به معده در فرایندی تدریجی و تقریباً طولانی هضم می‌شود.

 چقدر زمان می‌برد تا غذا در بدن هضم شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، هر غذایی که انسان میل می‌کند در مسیر عبور از دستگاه گوارش وارد معده شده و فرایند جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی و دفع سایر قسمت‌های تشکیل دهنده آن ماده خوراکی آغاز می‌شود.

باتوجه به نوع مواد غذایی که وارد بدن شده و ترکیب عناصر سازنده آن‌ها مدت هضم طولانی‌تر یا کوتاه‌تر خواهد بود. متخصصان تغذیه همواره برای حفظ سلامتی دستگاه گوارشی و سایر قسمت‌های بدن به مردم توصیه می‌کنند انواع مواد خوراکی مغذی را در زمان و به حجم مناسب مصرف کنند.

همچنین فعالیت بدنی روزانه نظیر ورزش کردن به فرایند هضم مواد خوراکی کمک می‌کند و باعث می‌شود قسمت‌های غیرقابل هضم غذای مصرفی زودتر و به شکل راحت‌تری دفع شود. بررسی‌های علمی نشان داده است به طور معمول هضم هر ماده غذایی در بدن حدوداً ۱۲ سال طول می‌کشد. یعنی ممکن است فردی صبحانه و ناهار خود را میل کرده و در حال خوردن شام باشد، ولی هنوز غذایی که هنگام صبح مصرف کرده به طور کامل هضم نشده باشد.

مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، پرنمک، تند، آبمیوه‌های ترش، نوشیدنی‌های گازدار و الکلی، پیاز و شکلات در طولانی مدت به معده آسیب جدی وارد کرده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید