نتایج یک مطالعه که توسط پژوهشگران ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد ۵ دقیقه تمرین تنفس می‌تواند فشار خون را بهتر از ورزش کاهش دهد.

کاهش سریع فشار خون با تمرین تنفس ۵ دقیقه ای!

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، نتایج یک مطالعه که توسط پژوهشگران ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد ۵ دقیقه تمرین تنفس می‌تواند  فشار خون را بهتر از ورزش کاهش دهد.

تمرینات قدرتی عضلات تنفسی با مقاومت بالا (IMST) عضلات تنفسی شما را تمرین می‌دهد. بر اساس این مطالعه جدید،   در شرکت کنندگانی که از این روش استفاده کرده اند میزان بیشتری اکسید نیتریک وجود دارد که رگ‌های خونی را گسترده می‌کند.

کارشناسان می‌گویند این دستگاه تمرین تنفسی می‌تواند برای میلیون‌ها نفر، مبتلا به فشار خون بالا سودمند باشد. محققان دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه آریزونا ارزیابی کردند که آیا تمرین مقاومتی عضلانی با مقاومت بالا (IMST)، (وسیله‌ای است که شما را مجبور به استنشاق در برابر مقاومت می‌کند)، سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد یا خیر.

در مطالعه کوچکی که در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شد، ۱۸ شرکت کننده از دستگاه IMST با سیستم مقاومتی و نیمی دیگر از دستگاه بدون مقاومت استفاده کردند.

کاهش سریع فشار خون با تمرین تنفس ۵ دقیقه ای!

پس از  ۳۰ بار استفاده از دستگاه طی شش روز در هفته و در یک دوره شش هفته‌ای، شرکت کنندگانی که از تمرینات مقاومتی استفاده می‌کردند نتایج بهتری داشتند یعنی، به طور متوسط ​​۹ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیکشان کاهش یافته است، که فشار خون بر عروق شما را هنگام ضربان قلب اندازه گیری می‌کند.

افت فشار خون با کمک IMST به اندازه برخی داروهای کاهش فشار موثر است. محققان همچنین دریافتند که گروه درمانی دارای مقادیر بیشتری اکسید نیتریک است که رگ‌های خونی را گسترده می‌کند.

دانیل کریگ هد، نویسنده مطالعه و استادیار تحقیق در گروه فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه کلرادو بولدر، به اینسایدر گفت که این دستگاه می‌تواند به میلیون‌ها آمریکایی مبتلا به فشار خون بالا کمک کند، به ویژه برای افرادی که وقت ورزش ندارند.

کریگد گفت: "این نتایج بسیار  خوب است، زیرا افرادی که وقت کافی برای انجام ورزش‌های طولانی مدت ندارند، می‌توانند هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر، بتوانند این کار را انجام دهند و از نظر فشار خون فوایدی ببینند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقف محسن زاده IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مطالب بسیار مفید و کار بردی تشکر می کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید