در پی شیوع مجدد ویروس کرونا، برگزاری دوره چهاردهم حراج تهران که قرار بود تیرماه برگزار شود، به تاخیر افتاد.

برگزاری «حراج تهران» به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روابط‌ عمومی حراج تهران، در اطلاعیه حراج تهران آمده است: با توجه به تشدید همه‌گیری ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز توسط ستاد ملی کرونا، برگزاری چهاردهمین حراج تهران به تاریخ دیگری موکول شده است. با حصول اطمینان از کاهش همه‌گیری، تاریخ جدید متعاقباً اعلام خواهد شد. حراج تهران ضمن ادای احترام به جامعه پزشکی و خدمتگزاران حوزه سلامت؛ درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در اثر بیماری کرونا را به همه ایرانیان تسلیت عرض می‌کند.

حراج تهران نهادی مستقل و خصوصی است که در تهران فعالیت می‌کند و بازار اصلی فروش آثار هنرهایی همچون نقاشی، مجسمه، نقاشی‌خط و عکس است. مجموعه حراج تهران فعالیت خود را رسما از خرداد ۱۳۹۱ با فروش (حدودی) دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آغاز کرد و از آن زمان تاکنون سیزده دوره از آن به تناوب هر سال یک یا دو دوره برگزار شده است.

دومین دوره حراج تهران در سال ۱۳۹۲ با فروش شش میلیارد و ۴۵۰ میلیارد تومان، سومین دوره خرداد ۹۳ با فروش ۱۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان، چهارمین دوره خرداد ۱۳۹۴ با فروش ۲۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان، پنجمین دوره خرداد ۱۳۹۵ با فروش ۲۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان، ششمین دوره دی ۱۳۹۵ با فروش ۱۲ میلیون و ۳۴۴ میلیون تومان، هفتمین دوره تیر ۱۳۹۶ با فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان، هشتمین دوره دی ۱۳۹۶ با فروش ۱۴ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان، نهمین دوره تیر ۱۳۹۷ با فروش ۳۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان، دهمین دوره دی ۱۳۹۷ با فروش ۳۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان، یازدهمین دوره تیر ۱۳۹۸ با فروش ۴۳ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان، دوازدهمین دی ۱۳۹۸ با فروش ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان، سیزدهمین دوره دی ۱۳۹۹ با فروش ۸۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان ادامه یافت.

تابلوی خاطرات امید اثر آیدین آغداشلو که در سیزدهمین دوره حراج تهران به قیمت پایه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود و در نهایت به ۱۰ برابر این قیمت یعنی ۱۲ میلیارد تومان، به فروش رسید، گران‌ترین اثر در تاریخ حراج تهران بوده است. لقب گران‌ترین اثر فروخته شده پیش از این متعلق به تابلویی از سهراب سپهری بود که سال ۱۳۹۷ در نهمین دوره با قیمت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید