آژانس کنترل مرزی اروپا (فرانتکس) فعالیت خود را در مرزهای لیتوانی با بلاروس به علت رشد مهاجرت‌های غیر قانونی افزایش می‌دهد.

افزایش تدابیر امنیتی اتحادیه اروپا در مرزهای لیتوانی با بلاروس

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: آژانس کنترل مرزی اروپا (فرانتکس) روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که به دلیل رشد مهاجرت غیر قانونی، دامنه اقدامات خود را در مرزهای لیتوانی با بلاروس دو برابر خواهد کرد.

آژانس با تأکید بر اینکه حجم عملیات دو برابر خواهد شد، گفت: «با توجه به افزایش فشار مهاجرت به مرزهای لیتوانی با بلاروس، فرانتکس حمایت خود را از لیتوانی به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»

در این بیانیه آمده است: «فرانتکس همچنین متخصصانی را در اختیار لیتوانی قرار خواهد داد تا به مقام‌های ملی در جمع‌آوری داده‌ها در مورد عبور غیرقانونی مرزها و پشتیبانی از تبادل اطلاعات عملیاتی کمک کنند.»

آژانس همچنین در پی نشست مجازی درباره مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بین «گیتاناس ناوسدا»، رئیس‌جمهور لیتوانی و «فابریس لگری» رئیس آژانس اعلام کرد که برای کمک به مرزبانان در جمهوری بالتیک بالگردهایی را به لیتوانی اعزام خواهد کرد.

در بیانیه آژانس آمده است: «فرانتکس برای کنترل مرز با بلاروس از طریق هوایی یک بالگرد از لهستان به لیتوانی ارسال می‌کند. همچنین توافق شد که بالگرد دیگری از آلمان وارد شود.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید