زیتون جزو میوه‌هایی محسوب می‌شود که به‌دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر، آهن، مس و ویتامین E، مصرف آن برای بدن بسیار مفید بوده و متخصصان طب سنتی نیز مصرف آن را برای همه افراد توصیه می‌کنند.

فواید فراوان زیتون برای سلامتی؛ از کنترل فشار خون تا پیشگیری از پوکی استخوان

به گزارش سلام نو، زیتون مواد مغذی وافری دارد. بسیاری افراد به خوردن زیتون در کنار غذای شان عادت دارند. انواع زیتون وجود دارد. متخصصان طب سنتی نیز مصرف زیتون را برای همه افراد توصیه می‌کنند. البته مصرف زیتون در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

یک کارشناس تغذیه گفت: متخصصان طب سنتی و طب قدیم بر این باور هستند که وجود اسیدهای مختلف در زیتون، می‌تواند مصرف این ماده را برای زنان باردار ممنوع کند.

زیتون سرشار از ویتامین E

سعید مینایی  در خصوص مصرف میوه زیتون گفت: یکی از خوردنی‌هایی که باید کمتر در دوران بارداری مورد استفاده زنان باردار قرار بگیرد زیتون است  زیتون جزو میوه‌هایی محسوب می‌شود که به‌دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر، آهن، مس و ویتامین E، مصرف آن برای بدن بسیار مفید بوده و متخصصان طب سنتی نیز مصرف آن را برای همه افراد توصیه می‌کنند.

زیتون دوستدار استخوان شماست

وی گفت: جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، کمک به سیستم گوارشی، بهبود جریان خون، کنترل فشار خون، تقویت ایمنی، دفع سموم و درمان سرماخوردگی از جمله فواید مصرف زیتون برای بدن انسان است.

زیتون برای بیماری های قلبی مضر است

این کارشناس تغذیه افزود: از طرفی به‌دلیل وجود سدیم در زیتون، مصرف این ماده برای افرادی که فشار خون بالا دارند و از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود؛ همچنین مصرف زیتون برای زنان باردار به‌دلیل وجود اسیدهای مختلف در آن توصیه نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید