وزارت دفاع ترکیه از برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان نیروهای ویژه این کشور و آلبانی، جمهوری آذربایجان، قطر، قزاقستان، پاکستان و ازبکستان با عنوان آناتولی- ۲۱ خبر داد.

ترکیه همراه با چند کشور دیگر رزمایش مشترک برگزار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که رزمایش نظامی مشترک نیروهای ویژه ترکیه، آلبانی، جمهوری آذربایجان، قطر، قزاقستان، پاکستان و ازبکستان تحت عنوان آناتولی- ۲۱ با شکل موفقیت آمیزی به پایان رسیده است.

این رزمایش ۱۲ روزه که کوزوو و مغلوستان نیز به عنوان ناظر در آن حضور داشتند، از تاریخ ۲۸ ماه ژوئن آغاز شده و تا روز دهم ماه جولای ادامه یافت.

رزمایش آناتولی-۲۱ در آنکارا برگزار شد و هدف از آن افزایش دوستی، همکاری و هماهنگی بین نیروهای این کشورها، انتقال تجربیات و نیز عملیات مشترک بین نیروها عنوان شده است.

هفته اول تیرماه نیز مانور مشترکی بین نیروهای نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان انجام گرفته بود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره آن رزمایش اعلام کرده بود که رزمایش مشترک نظامی نیروی زمینی و هوایی ترکیه و جمهوری آذربایجان با عنوان «مصطفی کمال آتاترک -۲۰۲۱» در حومه باکو انجام می شود.

در رزمایش مذکور ۶۰۰ سرباز، حدود ۴۰ فروند تانک و خودروهای زرهی، ۲۰ فروند توپ، ۷ فروند بالگرد نظامی و نفربر و ۵۰ دستگاه خودرو شرکت کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید