پس از نزدیک شدن طالبان به شهر قندهار، حدود ۵۰ دیپلمات و نیروی امنیتی هند که در کنسولگری این کشور مشغول کار بودند، از این شهر خارج شدند.

خروج دیپلمات‌های هندی از قندهار

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از "ایندیا تودی" نوشت: مقامات دولتی هند اعلام کردند: دیپلمات‌های هندی شنبه شب با یک پرواز نیروی هوایی هند از قندهار خارج شده و وارد دهلی نو شدند. 

این مقامات هندی افزودند: نیروهای محلی هنوز در کنسولگری حضور دارند اما به دلایل امنیتی کنسولگری تعطیل شده است. 

هند اعلام کرده است هزاران نفر از اعضای گروه تروریستی"لشکر طیبه" به طالبان پیوسته‌اند و برای حفظ جان دیپلمات‌های هندی، آن‌ها از افغانستان خارج شده‌اند. 

گروه تروریستی "لشکر طیبه" تاکنون چندین حمله و بمب گذاری علیه نیروهای امنیتی هند در کشمیر و سایر نقاط هند انجام داده است. 

خروج دیپلمات‌های هندی از قندهار درحالی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه هند روز گذشته اعلام کرده بود هیچ یک از کنسولگری‌ها و سفارتخانه این کشور در افغانستان تعطیل نیست اما هند به دقت وضعیت را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهد کرد. 

پس از پیشروی‌های گسترده گروه طالبان در افغانستان، دو کشور دیگر نیز کنسولگری‌های خود در مزار شریف مرکز استان بلخ را تعطیل کرده‌اند. 

هند همچنین به شهروندان خود که در افغانستان حضور دارند اخطار داده است تمهیدات امنیتی را رعایت کنند و از سفرهای غیر ضروری در داخل افغانستان خودداری نمایند. 

گروه طالبان از اواسط  اردیبهشت امسال حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد. اما همزمان با تشدید حملات طالبان، آمریکا و ناتو در حال خروج نیروهای خود از افغانستان هستند. 

آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محافظت کنند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید