باید در کنار حمایت از واکسن تولید داخل از سایر منابع نیز واکسن کرونا را تامین می‌کردیم تا در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه در واکسیناسیون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده‌اند ما در مرز ۵ درصد نباشیم.

آمار فوتی‌های کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: متاسفانه پیک پنجم کرونا در تهران در حال رشد است و آمارقربانیان کرونا در تهران به مرز صدنفر در روز رسیده است که نشان می‌دهد، عدم توجه به توصیه‌های دلسوزانه مبنی بر کنترل فعالیت‌های انتخاباتی و عدم برگزاری انتخابات شوراها در استانهایی که وضعیت مناسبی از نظر شیوع کرونا ندارند به چه نتایجی منجر می‌گردد. 

او ادامه داد: در این شرایط از نظر مدیریت پروژه واکسیانسیون نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و باعدم تحقق وعده‌های مکرر مسئولان وزارت بهداشت، پدیده‌های نامناسبی همچون ازدحام در سفر ایرانیان به ارمنستان و سایر کشورهای همسایه برای واکسیانسیون رخ داده که درشان نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران نیست. 

هاشمی با تاکید بر اینکه واکسن تولید داخل، موضوع افتخار آفرین ومهمی است، گفت: اما باید توجه داشت که این فرایند نیازمند تجهیزات ویژه، زیرساختها، مواد اولیه و فن آوری بالایی است که ممکن است با مشکلات متنوع و متعددی بدلیل تحریم‌ها و حساسیت ایمنی و سلامتی پروژه مواجه شود. 

رئیس شورای شهر گفت: باید در کنار حمایت از واکسن تولید داخل از سایر منابع نیز واکسن کرونا را تامین می‌کردیم تا در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه در واکسیناسیون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده‌اند ما در مرز ۵ درصد نباشیم. 

او با بیان اینکه خسارتهای فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تاخیر در واکسیانسیون، بسیار فراتر از هزینه تامین واکسن است، اضافه کرد: ماههایی که بدلیل ابهام در استراتژی و مواضع ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، در پروژه تامین واکسن تاخیر بوجود آمده است، صدمات جبران ناپذیری به خانواده‌ها و اقتصاد کشور وارد کرده است. 

هاشمی از رسانه‌ها درخواست کرد در کنار این موضوع، از اصحاب رسانه انتظار داریم در موضوع کرونا و واکسن، با نگاه سیاسی برخورد نکرده و حمایت و انتقاد را در فضای کارشناسی طرح کنند و ادامه داد: تا با ایجاد دوقطبی‌های کاذب وتخریبی یا تبلیغی، سلامت عمومی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید