قدیمی و فرسوده بودن آسانسور، نقص در سیستم برنامه باربری، شوک الکتریکی، قطع برق، دکمه‌های آسانسور را مدام زدن باعث متوقف شدن آسانسور می‌شود.

گیر کردن در آسانسور خطرناک است؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ملکی گفت: در هفته گذشته بیش از هزار و ششصد مورد حادثه آسانسور در تهران رخ داده است.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی نکاتی درباره حوادث آسانسور گفت: امسال به علت گرمای بیش از حد و قطعی برق روزهای بسیار پرکاری داشتیم و یکی از بالاترین آمار حوادث مربوط به آسانسور ثبت شد. در هفته گذشته بیش از هزار و ششصد مورد حادثه آسانسور در تهران رخ داد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته پیش، بیش از پانصد و پنجاه مورد حادثه آسانسور داشتیم.

وی گفت: در تابستان به علت گرمای هوا، فشار زیادی به شبکه برق وارد می‌شود و نوسانات برق باعث آتش سوزی می‌شود.

ملکی ادامه داد: آسانسور به دلایل مختلف ممکن است به یک باره متوقف شود. قدیمی و فرسوده بودن آسانسور، نقص در سیستم برنامه باربری، شوک الکتریکی، قطع برق، دکمه‌های آسانسور را مدام زدن باعث متوقف شدن آسانسور می‌شود.

وی افزود: قطع برق نگرانی زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند، زیرا نمی‌داند چه زمانی از آسانسور رها می‌شود و مدام فکر می‌کند آسانسور سقوط می‌کند و یا خفه می‌شود. مهمترین نکته در حوادث مخصوصا در آسانسور این است که فرد آرامش خود را باید حفظ کرد.

وی بیان کرد: افراد نگران خفگی نباشند، چون کابین داخل یک باکس است و منافذ زیادی از طبقات وجود دارد اصلا نگران کمبود جریان هوا نباشند.

ملکی اظهار کرد: کسانی که بیرون از آسانسور هستند و تخصصی در زمینه باز کردن آسانسور ندارند، ریسک نکنند که آسانسور را باز کنند و حتما با آتش نشانی تماس گیرند. 

وی در ادامه بیان کرد: از داخل افراد سعی می‌کنند در را به زور باز کنند و به فرض در باز شد زمانی که بین دو طبقه هستیم و یا با یک دیوار بتنی رو به رو هستیم چه کاری باید انجام داد؛ و دیگر در بسته نمی‌شود و خطر گیر کردن دست و پا بین کابین وجود دارد.

بعضی از افراد به دلیل بی حوصلگی ممکن است سیگار بکشند که باعث کاهش اکسیژن می‌شود و بسیار خطرناک است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید