می‌توانید از روش‌های مختلف کنار آمدن (مانند روزنامه‌خوانی، ورزش یا برقراری ارتباط با سایر دوستان خود) استفاده کنید که برای شما مفید باشد. وقتی یکی از عزیزانتان از مشکلات کاری خود برای شما می‌گوید، شما نیز متوجه می‌شوید که عصبانیت از وضعیت کار او در شما نیز ایجاد می‌شود.

چگونه به کسانی که شرایط کاری سختی دارند کمک کنیم؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: قطعا بسیارناراحت‌کننده خواهد بود که ببینید یکی از عزیزان شما در شرایط کاری نه‌چندان ایده آلی قرار دارد، خواه این امر به دلیل وجود یک رئیس بد، یک محیط استرس‌زا یا غیره باشد. وقتی این افراد به خانه می‌آیند و این شرایط بد را برای شما بازگو می‌کنند، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و به آن‌ها کمک کنید تا واقعیت وضعیت‌ را تغییر دهند. به‌هرحال ازآنجایی‌که نمی‌توانید در محل کار آن‌ها باشید، پس نمی‌توانید مدافع محل کارشان نیز باشید. در عوض می‌توانید بلافاصله از آن‌ها سوالاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم بپرسید. آیا این کار را امتحان کردید؟ آیا آن را امتحان کردی؟ یا اگر این حرف را می‌گفتی، می‌توانستی شرایط را بهتر کنید. اما آیا این جملات درواقع بهترین پاسخ برای چگونگی کمک به کسی است که با یک محیط کار سخت دست‌وپنجه نرم می‌کند؟

خیر زیرا شما احتمالا نمی‌توانید آن مشکل را برطرف کنید. اما تمایل به این رویکرد منطقی است، زیرا عدم تلاش برای بهبود وضعیت آزاردهنده برای یک عزیز می‌تواند در شخص احساس ناتوانی و اضطراب ایجاد کند.

بنابراین چگونه می‌توانید به کسی که با یک محیط کاری سخت دست‌وپنجه نرم می‌کند، حمایت و کمک کنید؟ در ادامه، ٣ راه‌حل تخصصی را معرفی میکنیم.

۱. احساسات خود را رها کنید و در صورت نیاز به دنبال درمان باشید

چگونه به کسانی که شرایط کاری سختی دارند کمک کنیم؟

می‌توانید از روش‌های مختلف کنار آمدن (مانند روزنامه‌خوانی، ورزش یا برقراری ارتباط با سایر دوستان خود) استفاده کنید که برای شما مفید باشد. وقتی یکی از عزیزانتان از مشکلات کاری خود برای شما می‌گوید، شما نیز متوجه می‌شوید که عصبانیت از وضعیت کار او در شما نیز ایجاد می‌شود. در این ‌باره با یک درمانگر صحبت کنید و فکرهای منفی خود را در مورد اوضاع برای شخص آسیب‌دیده تخلیه نکنید. چون در این صورت شخص بیشتر احساس ناامیدی می‌کند.

اگر زندگی خود شما دچار کمبود شادی است، شما در حال حاضر شرایط حمایت از کسی را ندارید و بیان آن هیچ اشکالی ندارد. بنابراین به خود اجازه دهید تا تحت حمایت یک درمانگر قرار بگیرید تا زمانی که آماده باشید تا ازنظر احساسی برای عزیزانتان مفید باشید.

۲. اگر فردی در مورد مشکلاتش با شما صحبت می‌کند، احساسات شخص را برایش بازتاب کنید

چگونه به کسانی که شرایط کاری سختی دارند کمک کنیم؟

اگر می‌خواهید از فرد موردعلاقه خود حمایت عاطفی کنید، کلمات عاطفی او را هنگام صحبت کردن در مورد مسائل و مشکلاتش، بیرون بکشید. به‌عنوان‌مثال، بپرسید آیا به دلیل واقعه ایکس احساس عصبانیت می‌کنی؟ این امر به فرد فرصتی می‌دهد تا احساسی را که در آن موقعیت احساس می‌کند، مشخص کند که ممکن است به او کمک کند تا احساس خود را در مورد آن پردازش کرده و به کار درستی که می‌تواند انجام دهد، فکر کند.

۳. قبل از اینکه احساس خود را به اشتراک بگذارید، از شخص اجازه بگیرید

چگونه به کسانی که شرایط کاری سختی دارند کمک کنیم؟

هدف شما از به اشتراک گذاشتن احساسات این است که هر دو طرف احساس یکدیگر را درک کنند و قادر به ایجاد ارتباط بیشتر و تنها نبودن در یک مشکل باشند. هدف از به اشتراک گذاشتن احساسی که دارید باید ایجاد وحدت باشد، نه این که عزیزتان یا هر دوی شما را به سمت ناراحتی و استرس و تحریک بیشتر سوق دهد.

به همین ترتیب اگر عزیزتان به شما اجازه می‌دهد احساسات خود را به اشتراک بگذارید، مراقب باشید که مکالمه را جوری تغییر ندهید تا به‌طور خاص بر احساس شما در مورد آن مشکل تمرکز کند. بلکه از آن به‌عنوان سکوی پرشی استفاده کنید تا به شخص اجازه دهد بیشتر ابراز وجود کرده و آرام شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید