بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی های خارجی بین کاربران ایرانی‌ است. با این حال، انتشار اخبار جدیدی از تغییر رویکرد این صرافی، هم اینک موجی از نگرانی را برای کاربران ایرانی این صرافی به همراه داشته است.

هشدار مهم به خریداران ایرانی رمزارز؛ خطر در کمین است!

به گزارش سلام نو، خراسان نوشت: با پیوستن صرافی بایننس به سازو کار شفافیت ساز معامله گران باید ریسک صرافی را هم به خطرات ارزهای دیجیتال اضافه کرد

اگرچه خرید و فروش رمز ارزها به خودی خود ریسک های قابل توجهی دارد، اما برای ایرانی ها هم اینک خطر بسیار مهم دیگری نیز در حال جدی شدن است. به این ترتیب که با پیاده سازی سازوکارهای جدید احراز هویت در برخی صرافی های ارز دیجیتال خارجی و به خصوص صرافی های مشهور بایننس و کویننس، حساب کاربران ایرانی و اساساً کاربران کشورهای تحت تحریم، شناسایی و مسدود خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین و پایگاه اینترنتی ارز دیجیتال، تعداد قابل توجهی از خریداران ایرانی رمز ارزها، از صرافی‌های خارجی برای نگهداری و معاملات رمز ارزها استفاده می‌کنند. یک شیوه رایج این افراد این است که با پول ملی کشورمان، ارز دیجیتال را از صرافی های ایرانی خریداری می کنند و سپس ارز خریداری شده را برای انجام معاملات گسترده، به حساب خود در یک صرافی خارجی منتقل می‌کنند.

بنابر بررسی‌ها، هم اینک بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی های خارجی بین کاربران ایرانی‌ است. با این حال، انتشار اخبار جدیدی از تغییر رویکرد این صرافی، هم اینک موجی از نگرانی را برای کاربران ایرانی این صرافی به همراه داشته است. این صرافی به تازگی تحت فشار کشورهای مختلف، رسماً اعلام کرده است که قصد دارد از راهکار انتقال اطلاعات تراکنش شرکت سایفرتریس (CypherTrace) استفاده کند.

این راهکار فنی که تراولر (Traveler) نام دارد، به بایننس کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را با قانون انتقال اطلاعات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت دهد. گروهی که طبق آمارها تاکنون حدود 200 کشور به آن پیوسته اند. به این ترتیب می توان گفت برای کاربران ایرانی که از یک سو تحت تحریم های آمریکا و از سوی دیگر در لیست سیاه گروه اقدام مالی قرار دارند، افشای هویت به معنای مسدودی یا محدود شدن حساب هایشان خواهد بود.

نکته قابل توجه در این میان این است که شرکت سایفرتریس در ماه گذشته، گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد 4.5 میلیون آدرس کیف پول بیت کوین مرتبط با 72000 آدرس IP منحصر به فرد ایرانی توسط این شرکت شناسایی شده است! بنابراین به نظر می رسد مقدمات کار نیز هم اینک فراهم شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    قبل از هر کاری تحقیق کنید. پیشنهاد من:جنون لاله های هلندی در قرن ۱۷ را سرچ کنید. تاریخ تکرار میشود. با این تفاوت که به جای گل های زیبا فقط دستگاه ماینر به جا می ماند و انرژی هایی که هدر رفت...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید