سنگ‌های ساختمانی را باید هر از چندگاهی سنگسابی کرد که عمر آنها را افزایش دهد. در کنار این موارد انجام عملیات سنگسابی مزیت‌های زیر را نیز خواهد داشت:

کفسابی ساختمان و مزایای آن

یکی از محصولاتی که در ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود، سنگ نام دارد که ممکن است برای نماهای مختلف استفاده شود و شاید بیشترین بکارگیری از آن در کف ساختمان‌ها و یا محیط‌های مشابه باشد. این در حالی است که بنا به دلایلی احتمال نیاز به کفسابی در سنگ‌ها وجود داشته و این کار به منظور براق کردن و یا بعبارتی آینه‌ای کردن سنگ‌ها انجام می‌شود تا ایرادات احتمالی سنگ کف ساختمان‌ها به طور کامل برطرف شود. حال در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری را درباره‌ی چگونگی کفسابی و مزایای آن به شما عزیزان ارائه دهیم.

کفسابی ساختمان و مزایای آن

سنگسابی یا کفسابی چیست؟

برای آنکه بتوان نقص‌های ظاهری سنگ‌ها را برطرف کرد، نیاز به سنگسابی خواهد بود. برای این منظور لایه‌ی بسیار کوچکی از روی سنگ‌ها برداشته خواهد شد تا این فرآیند به شکل مناسبی خاتمه یابد. دقت کنید که از ویژگی‌های این کار درخشندگی بسیار مناسب و همچنین تراز شدن سطح بیرونی سنگ‌ها خواهد بود.

روش‌های مختلف سنگسابی

حال با توجه به اینکه با تعریف کفسابی آشنا شده‌اید، به توضیح روش‌های مختلف انجام این کار می‌پردازیم که این کار به طور کلی به 4 روش انجام خواهد شد:

ترکیبات پرداخت و پودر

برای آنکه بتوان به افزایش درخشندگی سطح سنگ کمک شود، می‌توان از دانه‌های پودر شده آلومینیوم بهره برد. از این عمل بعنوان سنباده زدن با الماس نیز یاد می‌شود. به طور کلی برای انجام این فرآیند اقدام به افزودن اگزالیک بر روی سطح سنگ می‌شود تا عملیات بلورسازی شکل بگیرید. در نظر داشته باشید که در این روش بعد از ایجاد یک محصول دوغابی روی سنگ، با استفاده از دستگاه‌های مربوطه و با سرعت 175 دور در دقیقه، فرآیند کفسابی کامل می‌شود.

سنگسابی با استفاده از ساینده‌های الماس

در این روش از سنگسابی باید از یکسری وسایل مرتبط با ساینده‌های الماس مانند لنت یا دیسک که هر کدام دارای قطرهای مختلف هستند انجام شود. برای این منظور بکارگیری از سه تا شش عدد دیسک که در قسمت پایین صفحه درایو ماشین قرار داده می‌شود، سبب صیقلی شدن سنگ‌ها خواهد شد. دقت کنید که ماشین در نظر گرفته شده برای این منظور کفپوش با سرعت 175 دور در دقیقه است.

پوشش‌های موم

از موم‌ها برای ایجاد درخشش مصنوعی روی سطح سنگ‌ها بکارگیری می‌شود. در واقع برای این منظور مقداری از اکریلیک، فرم مایع، اورتان، غلتک، پودر یا سمپاس را بر روی سطح مدنظر ریخته تا سپس بعد از بکارگیری کفپوش با سرعت مناسب عملیات کفسابی انجام شود. دقت کنید که استفاده از این روش برای سنگ‌های متخلخل پیشنهاد نمی‌شود.

بلورسازی

برای سنگسابی با استفاده از این روش ماده‌ای به نام فلوروسیلیکات روی سنگ ریخته خواهد شد و سپس با بکارگیری از یکسری پدهای پشمی استیل که درون آن جایگذاری می‌شود بلورهای شیشه‌ مانند بر روی سطح سنگ ایجاد خواهد شد. نهایتاً نیز برای شکل‌گیری بلورها از دستگاه‌های استاندارد 175 دور در دقیقه بهره گرفته خواهد شد که صفحه محرک دارند.

مزایای بهره‌مندی از کفسابی

کفسابی ساختمان و مزایای آن

سنگ‌های ساختمانی را باید هر از چندگاهی سنگسابی کرد که عمر آنها را افزایش دهد. در کنار این موارد انجام عملیات سنگسابی مزیت‌های زیر را نیز خواهد داشت:

آسان بودن نگهداری سنگ

نگهداری از کفپوش‌های سنگی به نسبت کفپوش‌های دیگر بسیار ساده‌تر است. در واقع دیگر نیاز به جاروبرقی برای تمیز کردن گوشه و کنار سنگ را نخواهید داشت و اگر عمل سنگسابی نیز به خوبی انجام شده باشد، دیگر دغدغه‌ی خاصی برای نحوه‌ی نگهداری سنگ وجود ندارد.

افزایش عمر سنگ

اگر خواهان افزایش عمر سنگ ساختمان هستید، هر چند وقت یک بار باید فرآیند کفسابی را به خوبی انجام دهید. در واقع نباید اجازه دهید که شکاف‌های روی سنگ افزایش یابد چرا که در این صورت آب و یا هر گونه مواد دیگر ممکن است به درون درزها نفوذ کند. در نظر داشته باشید که هر چه سنگسابی به بهترین شکل ممکن انجام شود، عمر سنگ به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

مسطح شدن سنگ

به هزاران دلیل، ممکن است که بر روی سنگ، ناهمواری‌های مختلفی ایجاد شود که در نتیجه احتمال خراب شدن این محصول وجود خواهد داشت. بنابراین برای اینکه خسارات ناشی از این مشکلات را کاهش دهید، بکارگیری از سنگسابی بهترین راه‌حلی خواهد بود که می‌توانید آن را در نظر بگیرید. این ویژگی، مسطح بودن سنگ را در پی خواهد داشت، به طوری که اگر با چشمان بسته بر روی سنگ دست بکشید، متوجه مرزهای بین سنگ نخواهید شد.

ترمیم آسیب دیدگی سنگ

یکی از بهترین مزایای کفسابی ترمیم هر گونه آسیب دیدگی سنگ‌هاست. این کار سبب حذف موادهای شیمیایی از سنگ می‌شود. در واقع با انجام این فرآیند به خوبی می‌توانید هر گونه موادهای اضافه که بر اثر شستشوی زیاد به درون لایه‌های سنگ روانه شده است را از بین ببرید تا یک ترمیم اساسی انجام داده باشید.

نوسازی سنگ

همانطور که می‌دانید تعویض سنگ‌های کهنه و قدیمی کار چندان ساده‌ای نیست به همین دلیل توصیه می‌شود که در مواقع ضروری از سنگسابی استفاده شود تا از این طریق به عمر سنگ‌ها اضافه شود. این عمل یک لایه‌روبی بسیار عالی خواهد بود که تمامی خط و خش‌ها  دیگر آسیب‌های سنگ را کاهش می‌دهد. استفاده از این فرآیند می‌تواند حداقل تا 3 الی 6 ماه شما را از هر گونه تمیز کردن سنگ راحت کند. البته در نظر داشته باشید که این عمل باید توسط یک تیم متخصص انجام شود.

کفسابی ساختمان و مزایای آن

سنگسابی با استفاده از خدمات تیم تخصصی کفسابی20

حال با توجه به اینکه به اهمیت سنگسابی پی برده‌اید، شاید بر آن شده باشید تا سنگ‌های ساختمان یا دیگر محیط‌های مدنظرتان را سنگسابی کنید که برای این منظور نیاز به استفاده از خدمات یک تیم کاملاً تخصصی دارید. برای انجام صحیح این کار پیشنهاد می‌کنیم که خدمات تیم کفسابی20 را بررسی نمایید. این تیم تخصصی که به صورت گروهی تمامی کارهای مربوط به سنگسابی را انجام می‌دهد، با دریافت فیدبک‌های مناسب از مشتریان به یکی از بهترین شرکت‌های خدماتی در این خصوص تبدیل شده است.

در هر صورت اگر نیاز به خدمات سنگسابی دارید، با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده که در ادامه مطلب آورده شده‌اند، می‌توانید با مشاوران این تیم تخصصی در تماس باشید تا بتوانید سوالات و ابهامات خود را در خصوص چگونگی انجام کار و همچنین هزینه‌های سنگسابی، به راحتی از طریق این تیم تخصصی برطرف کنید.

وبسایت: https://kafsabi20.com

شماره تماس : ۰۹۱۲۳۱۵۶۷۲۹

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید