سه روز آینده در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان وارتفاعات جنوبی کرمان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

گزارش آب و هوا ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / این ۵ استان کشور منتظر باران باشند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود، امروز در استان‌های گیلان و مازنداران، گلستان و اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران و گاهی رعد و برق را خواهیم داشت.

وی افزود: شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد آب‌های شمالی کشور گفت:دریای خزر طی پنج روز پیش رو مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: طی یکشنبه و دوشنبه در سواحل خزر ، ارتفاعات البرز وخراسان شمالی بارش پراکنده را انتظار داریم.

وی گفت: سه روز آینده در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان وارتفاعات جنوبی کرمان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد پدیده غالب در کشور گفت:پدبده غالب وزش باد شدید که سه روز آینده در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را پیش بینی می‌کنیم؛ که همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: همچنین امروز در استان‌های تهران، شمال اصفهان، سمنان، البرز و غرب خوزستان و استان مرکزی احتمال خیزش گردو خاک را با توجه به وزش شدید باد در پی خواهیم داشت.

رفیعی گفت:خنک‌ترین مرکز استان کشور به ترتیب اردبیل، شهرکرد، زنجان با دمای ۸، ۱۴ و ۱۵ درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان اهواز که دیروز با دمای ۵۰ درجه بالای صفر رکورد دار بوده است.

وی در مورد آب‌های جنوبی کشور گفت: طی دو روز آینده شرق دریای عمان متلاطم و مواج خواهد بود.

درپایان این کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر، و حداکثر دما به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید که در مقایسه با چند روز گذشته کاهش دما را شاهد هستیم..

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید