دولت اوکراین تصمیم دارد تا ۵۲ مقام امنیتی بلاروس و پسر رییس‌جمهور لوکاشنکو را به علت آنچه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری خواند، تحریم کند.

تصمیم اوکراین برای تحریم پسر رییس‌جمهور و ۵۲ مقام ارشد امنیتی بلاروس

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت: اوکراین ۵۲ مقام ارشد امنیتی بلاروس از جمله پسر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت اوکراین در متنی تفصیلی از تحریم‌های خود علیه ۵۲ مقام بلاروسی از جمله ویکتور، پسر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور خبر داد.

بلاروس پس از انتخابات ۹ اوت با یک بحران سیاسی روبرو شد. مردم این کشور در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور، علیه لوکاشنکو که از سال ۱۹۹۴ در قدرت است، به خیابان ها ریختند. آنها مدعی شدند در انتخابات تقلب شده است.

دولت کی‌یف روز چهارشنبه اعلام کرد: تصمیم دارد تحریم‌هایی را با اتهام تقلب در نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و نقض حقوق بشر علیه مقامات بلاروسی اعمال کند اما اسامی و جزئیاتی  در این باره ارائه نداد.

به گزارش رویترز، امروز جمعه در متن این قطعنامه آمده است که تحریم‌های اقتصادی شخصی علیه مقامات مینسک برای یک دوره سه ساله اعمال می‌شود و شامل ممنوعیت بازدید و عبور و مرور از اوکراین و مسدود شدن دارایی آنها می‌باشد.

در میان کسانی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند تقریبا همه مقامات فعلی و پیشین وزارت کشور، کمیته امنیت ایالتی، مشاوران و دستیاران ریاست جمهوری و روسای دادستانی کل و کمیسیون مرکزی انتخابات هستند.

این تصمیم فعلا به شورای امنیت و وزارت دفاع ارائه شده و در صورت تصویب شورا با حکم رئیس جمهور تصویب می‌شود.

اوکراین سال گذشته تماس خود را با بلاروس قطع و به همراه اتحادیه اروپا، تقلب در نتایج انتخابات این کشور را محکوم کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید