معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال از امروز جمعه ۱۸ تیرماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده و این افراد برای دریافت واکسن منتطر تماس همکاران ما باشند.

 واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال در سیستان وبلوچستان شروع شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهارداشت: تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی، مهمترین عامل افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: در این همه‌گیری، ویروس تهاجمی‌تر شده، رفتار آن تغییر پیدا کرده و گروه‌های سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند و متاسفانه شدت علائم و میزان بستری رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه الگوی مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان تغییر کرده است افزود: خیلی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا با مراجعه به موقع بیماران به مراکز درمانی قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت:۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سیستان وبلوچستان افراد دیابتی هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان مرگ و میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید