مقامات پلیس آمریکا از کشته شدن ۲ نفر که یکی از آنها فرد ضارب بوده است، در تیراندازی پنجشنبه شب در رستورانی در «هیوستون» آمریکا خبر دادند.

تیراندازی در هیوستون آمریکا با ۳ کشته و زخمی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دست‌کم سه نفر در تیراندازی پنجشنبه شب (به وقت محلی) در رستورانی در شهر «هیوستون» تگزاس هدف تیراندازی قرار گرفتند که دو نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند. 

طبق گزارش روزنامه «هیوستون کرانیکل»، نفر سوم هم زخمی و راهی بیمارستان شد. طبق گزارش‌ها، یکی از کسانی که در این تیراندازی کشته شده مظنون این حادثه بوده است. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پلیس شهر تصویری را از خودروهای پلیس در صحنه حادثه که برای رسیدگی به آن اعزام شدند، منتشر کرد. 

یک رسانه محلی وابسته به شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از یکی از مسئولان اداره پلیس هیوستون گزارش داد مظنون قبل از آن که به خود تیراندازی کند، یک زن و مرد را هدف اصابت گلوله قرار داد. مرد ضارب و مردی که هدف تیراندازی قرار گرفته بود در صحنه حادثه جان باختند اما زن که از ناحیه پا مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل شد. 

نیروهای پلیس تحقیقات در خصوص این تیراندازی را آغاز کرده و مشغول بررسی صحنه حادثه هستند. هنوز انگیزه این تیراندازی مشخص نیست. 

چند روز قبل هم در یک حادثه تیراندازی در شهر «فورت ورث» ایالت تگزاس، دست‌کم هشت نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش کرد، روز دوشنبه، طی یک حادثه تیراندازی در کارواش در محله‌ای واقع در جنوب غربی فورت ورث در حدود ساعت ۰۱:۳۰ صبح به وقت محلی، هشت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون، کنگره این کشور حاضر نشده است اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور انجام دهد.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیراً منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید