راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پنجشنبه شب در مورد افزایش مبتلایان به کرونا با سویه دلتا اظهار نگرانی کرد.

۹۹.۵ درصد مرگ‌ومیرهای اخیر کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند

راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پنجشنبه شب در مورد افزایش مبتلایان به کرونا با سویه دلتا اظهار نگرانی کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رویترز نوشت: والنسکی در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: داده‌های اولیه چندین ایالت نشان می‌دهد که ۹۹.۵ درصد مرگ‌ومیرهای اخیر در اثر ویروس کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند و می‌توان از طریق واکسن از مرگ‌ومیر مبتلایان جلوگیری کرد.

والنسکی افزود: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا نسبت به هفته گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است. مبتلایان تقریباً در میان افرادی است که واکسینه نشده اند.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفت، در مناطقی که پوشش واکسیناسیون کم است، موارد مبتلایان و بستری در بیمارستان با افزایش همراه بوده است.

وی تاکید کرد، در صورت داشتن علائم کرونا، افراد واکسینه شده و نشده باید مجددا آزمایش بدهند زیرا آمریکا در فصل تابستان شاهد افزایش شیوع کرونا در کمپ های تابستانی بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۳۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۶۲۱ هزار و ۹۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بهبودیافتگان نیز در این کشور ۲۹ میلیون و ۱۶۸ هزار نفر گزارش شده است.

طبق داده های ارائه شده توسط وب سایت ورد میتر که شیوع جهانی کرونا را لحظه به لحظه مورد رصد قرار می دهد، آمریکا هم اکنون در جایگاه نخست جهان در داشتن بیشترین مبتلایان و مرگ و میر کرونا است.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید