مصرف گوجه‌فرنگی تازه همراه با یک منبع چربی نظیر روغن زیتون روشی فوق‌العاده برای افزایش جذب لیکوپن است.

گوجه فرنگی، گیاهی پرخاصیت برای روزهای گرم تابستان

به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو، گوجه‌فرنگی از جمله صیفی‌جات محبوب فصل تابستان است که به خاطر استفاده زیاد در غذاهای مخصوص این فصل به خصوص سالادها محبوب شده با این حال با آمدن موج گرما که از ابتدای تابستان امسال شهرهای مختلف ایران را درنوردیده این گیاه می‌تواند از خاصیت غذایی بالایی برخوردار باشد و شاید بهتر است بیشتر در مورد این ماده غذایی بدانیم.

به گفته پزشکان گوجه‌فرنگی خام منبع بسیار خوبی از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان سودمند) و ویتامین سی، پتاسیم و اسید فولیک است. گرچه طبخ گوجه‌فرنگی می‌تواند محتویات لیکوپن این سبزی را افزایش دهد اما به توصیه پزشکان بهتر است که علاوه بر شکل پخته گوجه‌فرنگی، مصرف خام آن را هم در رژیم غذایی خود قرار دهید. برای افزایش ورودی آنتی‌اکسیدان خود کافی است اندکی روغن زیتون به آن اضافه کنید چراکه به گفته پزشکان مصرف گوجه‌فرنگی تازه همراه با یک منبع چربی نظیر روغن زیتون روشی فوق‌العاده برای افزایش جذب لیکوپن است.

در ادامه چند روش برای گنجاندن گوجه‌فرنگی خام به رژیم غذایی را با شما بازگو خواهیم کرد:

سالادها و ساندویچ‌ها

 شما با هر چیزی می‌توانید سالاد و ساندویچ درست کنید اما ساندویچ گوجه که در کشورهای غربی هم بسیار طرفدار دارد یکی از ساده‌ترین‌هاست. کافیست چند برش گوجه فرنگی را روی یک تکه نان سفید قرار داده و با مقدار سس مایونز و نمک به آن چاشنی اضافه کنید. اگر بخواهید ساندویچ پرملات‌تری داشته باشید می‌توانید به جای مایونز از سس رنچ، پنیر خامه‌ای، سس خردل، برش‌های تخم مرغ پخته یا آواکادو هم برای غنی‌تر کردن این ترکیب کمک بگیرید.

انواع سس

سس گوجه‌فرنگی که معمولا در کنار غذاهایی مثل ماکارونی و پاستا به کار می‌رود طرفداران زیادی دارد اما از آنجا که پزشکان توصیه می‌کنند گوجه‌فرنگی را باید به صورت خام مصرف کرد شاید بهتر است این بار پاستای خود را همراه با سس گوجه‌فرنگی خام مصرف کنید.

برخی تصور می‌کنند که سس پستو صرفا با ریحان درست می‌شود اما توماتو پستو یا پستو گوجه‌فرنگی از جمله سس‌های پرطرفدار در سیسیل ایتالیاست که در کمترین زمان ممکن نیز از طریق غذاساز آماده می‌شود و می‌توانید از آن در سالاد ماکارونی یا بشقاب سبزیجات استفاده کنید.

گوجه کبابی و گوجه گریل‌شده در فویل آلومینیومی که به همراه ماهی بخارپز یا انواع کباب مصرف می‌شود از دیگر گزینه‌های تابستانی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین می‌توانید آب گوجه‌فرنگی را به عنوان نوشیدنی در روزهای گرم تابستان بجای آبمیوه‌های مصنوعی و پر از قند مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید