در پی ترور رییس جمهوری هائیتی یک تبعه آمریکا به ظن دست داشتن در این ترور بازداشت شد.

بازداشت یک تبعه آمریکا به ظن ترور رییس جمهوری هائیتی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ماتیاس پیر وزیر انتخابات و روابط بین احزاب هائیتی پنجشنبه شب گفت: "جیمز سولاژس" شهروند ایالات متحده در میان شش نفری است که تاکنون در قتل "جوونل موئیز" دستگیر شده است.

پیر به واشنگتن پست گفت که حداقل یک بازداشت شده دیگر نیز شهروند هائیتی آمریکایی است،

بعد از ترور رییس جمهوری هائیتی شش مظنون بازداشت شدند که به گفته مقامات این کشور به غیر تبعه آمریکایی و یک تبعه هائیتی آمریکا چهار مظنون دیگر کشته شده اند.

در پی کشته شدن جوونل موئیز رئیس جمهوری هائیتی و همسرش در حمله مسلحانه افراد ناشناس به اقامتگاه خصوصی آنان، دولت این کشور حوزه کارائیب با اعلام وضع فوق العاده، فرودگاه این کشور را تعطیل کرد. 

موئیز چهل و دومین رئیس جمهوری هائیتی، سه شنبه شب به وقت محلی در حمله مسلحانه افراد ناشناسی اسپانیولی زبان به شدت مجروح و سپس خبر کشته شدن وی و مارتیه ماری اتین ژوسف همسرش تائید شد

هائیتی از فقیرترین و خشن‌ترین کشورهای جهان، علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان‌های سهمگین استوایی٬ از بیش از یک سال پیش، درگیر اختلافات شدید سیاسی است.  این کشور با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۲ میلیون نفر جمعیت،  بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در امریکای لاتین را تشکیل می‌دهد و پایتخت آن، شهر بندری «پورتوپرنس» است. بیش از شصت درصد ساکنان هائیتی با کمتر از ۲ دلار در روز امرار معاش می‌کنند. 

انتخابات ریاست جمهوری در پاییز سال ۲۰۱۵ به دلیل برخی تخلفات باطل شده بود تا سرانجام در پاییز سال ۲۰۱۶ یعنی پس از یک سال رایزنی برگزار شود. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده در تارنمای شورای موقت ستاد انتخابات هائیتی٬ موئیز بازرگان ۴۸ ساله،  از اقلیت کوچک و ثروتمند این جامعه،  بیش از ۵۵ درصد آراء را کسب کرده، در حالی که تنها ۲۱ درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات شرکت کرده بودند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید