کتاب جدیدی فاش کرد، دونالد ترامپ از اقدام نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که پیروزی جو بایدن دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته بود، به شدت خشمگین شد.

ترامپ: نتانیاهو به من بدهکار است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل تقریبا یکی از آخرین کسانی بود که بعد از اعلام رسانه‌ها در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ به او تبریک گفت.

این اطلاعات تازه در کتابی تحت عنوان "رانش زمین: روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ" به قلم مایکل وولف منتشر شده است. وولف می‌نویسد: تبریک نتانیاهو از نظر دستیاران چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا حیرت‌آور بود. با این حال آنها فوران رئیسشان را پیش‌بینی می‌کردند و خشم ترامپ گریبان بی بی نتانیاهو را گرفت.  

مایکل وولف مدعی شد که رئیس جمهوری وقت آمریکا به دستیارانش گفت که توییت نتانیاهو قبل از آن منتشر شد که "جوهر خشک شود" و "خیانت محض" بود. ترامپ معتقد بود که بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا برای اسرائیل کار انجام داده و بنابراین او بدهکار است.

جدای از این، وولف به نارضایتی ترامپ از میزان حمایت اندک یهودیان از او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ اشاره داشت. به گفته این نویسنده، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا نارضایتی از نتانیاهو را با خشم خود از ناکامی‌اش در ارتقای جایگاهش در میان رای‌دهندگان یهود ترکیب کرد.

خشم ترامپ زمانی فوران کرد که نخست وزیر وقت اسرائیل در پیامی توییتری پیروزی بایدن و کامالا هریس، معاون او را در انتخابات تبریک گفت. او نوشت: تبریک به جو بایدن و کامالا هریس. جو، ما روابط شخصی دیرینه و گرمی برای حدود ۴۰ سال داشته‌ایم و من شما را به عنوان دوست عزیز اسرائیل می‌شناسم. مشتاق همکاری با هر دوی شما برای تقویت بیشتر اتحاد ویژه میان اسرائیل و آمریکا هستم.

این توییت بیش از ۱۲ ساعت پس از آن منتشر شد که رسانه‌های مهم آمریکا پیروزی جو بایدن را در انتخابات آمریکا متصور شدند و این بدین معناست که نتانیاهو تقریبا یکی از آخرین مقام جهان بود که به چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید