وقتی مهم‌ترین شعارت معیشت مردم باشد و مهم‌ترین مشکل کشور هم مسائل اقتصادی باشد طبیعی است که چشم همه به این باشد که چه کسی وزیر اقتصاد می‌شود.

طرفداران اقتصاد دولتی به وزارت اقتصاد باز می‌گردند / گمانه زنی درباره وزارت اقتصاد دولت رییسی

سلام نو سرویس اقتصادی: وقتی مهم‌ترین شعارت معیشت مردم باشد و مهم‌ترین مشکل کشور هم مسائل اقتصادی باشد طبیعی است که چشم همه به این باشد که  چه کسی وزیر اقتصاد می‌شود. بعد دوران خوب علی طیب‌نیا در وزارت اقتصاد و عملکرد قابل قبول مسعود کرباسیان این فرهاد دژپسند بود که یکی از ضعیف‌ترین وزرای اقتصادی تاریخ مدرن دولت در ایران را رقم زد.

همین مسئله باعث شده تا همه به انتخاب رییسی برای وزارت اقتصاد نگاه کنند، انتخابی که می‌تواند رویکرد دولت را مشخص کند. گزینه اول وزارت اقتصاد ابراهیم رییسی کسی نیست جز فرهاد رهبر، اقتصاددان و رییس سابق دانشگاه تهران که از نزدیک‌ترین مشاوران رییسی در تمام سال‌های گذشته بوده است. او را می‌توان اقتصاددان‌ترین عضو تیم اقتصادی رییسی دانست. البته فرهاد رهبر شانس حضور به عنوان معاون اول یا رییس سازمان برنامه و بودجه را نیز دارد.

گزینه بعدی وزارت اقتصاد حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق است. او سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی و نماینده ایران در اجلاس بین المللی بانک جهانی بوده است. او از چهره‌های نزدیک به اصولگرایان است و دیدگاه‌های اقتصادی‌اش به سمت اقتصاد دولتی و به خصوص اقتصاد مقاومتی متمایل است.

رضا فاطمی امین گزینه دیگری است که پیش از این در آستان قدس رضوی هم فعال بوده است. او در دانشگاه فردوسی مشهد الکترونیک خوانده و دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد. پیش از این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی بوده است. البته به نظر می‌رسد فاطمی امین بیشتر به صندلی وزارت صمت نزدیک است تا وزارت اقتصاد.

 به طور خلاصه می‌توان گفت که طرفداران اقتصاد کوپنی و دولتی به وزارت اقتصاد باز می‌گردند و به اسم اقتصاد مقاومتی سکان هدایت یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی کشور را در دست می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید