برخی مهدی اخوان بهابادی را نخبه و وزیر جوان دولت رییسی توصیف می‌کنند که در بین اهالی آی‌تی محبوب است و برخی دیگر او را از مغزهای متفکر محدودیت اینترنت و اینترنت ملی می‌دانند.

وزیر ارتباطات دولت رییسی؛ وارث آذری جهرمی یا مغز متفکر محدودیت اینترنت؟

سلام نو سرویس سیاسی: پس از افزایش سرعت اینترنت در دولت حسن روحانی و تکیه بسیاری از کسب و کارها و امور مردم به اینترنت و البته استفاده هوشمندانه جواد آذری جهرمی از رسانه‌ها و چهره شدنش در این چهار سال وزیر ارتباطات نیز از اهمیت خاصی برخوردار شد، به خصوص از وقتی بحث اینترنت ملی از همیشه پر رنگ‌تر گشت.

رقبای انتخاباتی ابراهیم رییسی بارها از مواضع سختگیرانه او نسبت به فضای مجازی و اینترنت گفته‌اند، مسئله‌ای که وقتی روشن خواهد شد که وزیر ارتباطات او به مجلس معرفی گردد.

برخی رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات دولت احمدینژاد را جدی‌ترین گزینه وزارت ارتباطات رییسی دانستند، کسی که به محدود کردن سرعت اینترنت اصرار داشته و نگاه سختگیرانه‌ای نسبت به فضای مجازی دارد. با این همه با توجه به تکذیب سمت او در ستاد رییسی چنین احتمالی بعید به نظر می‌رسد.

جدی‌ترین گزینه‌ای که این روزها نامش در رسانه‌ها مطرح است مهدی اخوان بهابادی است. او رتبه اول کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته برق و مخابرات بوده و در سال ۷۹ رتبه اول المپیاد مهندسی برق را به دست آورده است. او مثل آذری جهرمی برق و مخابرات خوانده است و تنها 3 سال از او بزرگ‌تر است.

بهبادی در دانشگاه تهران تحصیل کرده است و در اواخر دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد. او سپس به عنوان قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین سمت گرفته است و در حال حاضر مدیرعامل همراه اول است.

برخی او را نخبه و وزیر جوان دولت رییسی توصیف می‌کنند که در بین اهالی آی‌تی محبوب است و برخی دیگر او را از مغزهای متفکر محدودیت اینترنت و اینترنت ملی می‌دانند. باید صبر کرد و دید آیا واقعا او به مجلس معرفی می‌شود و آیا او آذری جهرمی دولت رییسی است یا رضا تقی‌پوری که جوان، خوش‌تیپ و اتو کشیده است؟

 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید