رییس‌جمهور گفت: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز آن هم در یک استان افتتاح می‌شود و این نشانگر توانمندی این ملت، برنامه‌ریزی درست دولت و کارآمدی دولت و ملت است.

 ایران قادر است در شرایط جنگ اقتصادی جهش تولید را به پیش براند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، حسن روحانی در  آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت صمت گفت: امروز هفتادو نهمین افتتاح ما است و در هفته‌های پیش رو هم افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت و تا فرصت داریم طرح‌های مهمی که آماده است افتتاح می‌شود. این طرح‌ها برای دوستان ما این پیام را دارد که ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان و بانک‌هایش، قادر است در شرایط جنگ اقتصادی جهش تولید را به پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.

وی ادامه داد: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز آن هم در یک استان افتتاح می‌شود و این نشانگر توانمندی این ملت، برنامه‌ریزی درست دولت و کارآمدی دولت و ملت است. دولت و ملت در کنار همدیگر در سخت ترین شرایط مهمترین پروژه‌ها را به ثمر نشاندند. اینکه برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می‌کنیم، نشان می‌دهد مردم، جوانان، مهندسان و کارگران ما به طور منظم برای سربلندی ایران عزیز لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند و راه و مسیر خود را ادامه می‌دهند.​

روحانی اظهار کرد: تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود. البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من این بود که شرکت‌های اقتصادی دولتی وارد بورس شوند تا مدیریت بنگاه‌ها در اختیار بورس نباشد و فقط دولت سهام داشته باشد. البته بخش بزرگی از این کار انجام گرفت و بخش زیادی نیز به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نگرفت؛ معمولاً دستگاه‌ها در مقابل اینکه از پول و کاسبی فاصله بگیرند، مقاومت می‌کنند.

رییس دولت افزود: عرضه سهام شستا که یک شرکت عظیم است در بورس بسیار تاثیرگذار بود. بورس امروز یک بازار مهمی است البته مردم زمانی که در بورس وارد می‌شوند، نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند.

وی اضافه کرد: در بلند مدت بورس سود قابل ملاحظه‌ای دارد. در میان مدت طبیعی است که بورس فراز و نشیب داشته باشد. ما از طریق بورس توانستیم میلیون‌ها نفر مردم را وارد کشب و کار جدیدی کنیم. ان‌شاالله تا پایان دولت، بورس در مسیر درست خود حرکت می‌کند و دولت سیزدهم نیز از این بازار به خوبی استفاده کند.

وی تأکید کرد: بورس می‌تواند حتی اعتیارات مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را هم تأمین کند. 

رییس جمهور بیان کرد: توسعه فضای سبز در کنار شهرک‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است. اگر جنگل‌کاری در اطراف مجتمع‌ها صورت بگیرد، می‌تواند برای زیبایی، محیط زیست و آب و هوا بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین از نیروهای بومی باید حداکثر استفاده شود. باید جوان‌های همان منطقه و همان استان فعال شوند.

وی در پایان گفت: از بانک‌ها و بانک پاسارگاد تشکر می‌کنم؛ ممکن است در کار بانک‌ها اشکالاتی باشد اما در عین حال ما نباید خدمات بانک‌ها را در آبادانی ایران فراموش کنیم. امیدواریم ما بتوانیم در مسیر آبادانی ایران بیش از گذشته تلاش کنیم و مردم شاهد تحولی بزرگ در کشور باشند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید