ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هیچ چیزی در دنیای دیپلماسی قطعی نیست، اما فکر می‌کنم انتظار می‌رود دور هفتمی از مذاکرات در زمان مناسبش در کار باشد.

آمریکا به تعامل در دور بعدی مذاکرات وین امیدوار است

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته اش در پاسخ به این سوال که آیا مطمئن هستید مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین از سر گرفته خواهد شد و رایزنی هایی که اشاره شده بود هیئت های مذاکره کننده در پایتخت هایشان انجام می دهند، شامل چه مواردی می شود؟ گفت: می توانم بگویم که شما را به خود ایرانی ها ارجاع می دهم تا بازخورد رایزنی های شان و آن چه در پایتخت شان می گذرد را بگویند. از طرف خودمان می توانم بگویم که هیئت مذاکره کننده به وزارت خانه بازگشته است و با مقامات رسمی از طریق همین جا نشست‌هایی داشته است، از جمله با وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن و اطلاعات بروز راجع به مذاکرات در اختیار او گذاشته شده است. 

پرایس درباره زمان از سرگیری مذاکرات گفت: البته هیچ چیزی در دنیای دیپلماسی قطعی نیست، اما فکر می کنم انتظار می رود دور هفتمی از مذاکرات در زمان مناسبش در کار باشد و هیئت ما به تعامل در دور بعدی مذاکرات امیدوار است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا رایزنی های هیئت مذاکره کننده آمریکایی در پایتخت به پایان رسیده اند یا نه، توضیح داد: فکر می کنم بله، کارمان تمام شده است.

او همچنین در پاسخ به این که آیا منتظر فراخوان اروپایی ها برای بازگشت به مذاکرات هستید، بیان کرد: طبعا هیئت مذاکره کننده هنوز اینجاست، هنوز در مباحث شرکت دارد، به انجام دادن کارهای مهم از وزارت خانه ادامه می دهد، اما هیئت زمانی که دور هفتم مذاکرات آغاز شود، آماده بازگشت به وین خواهد بود. 

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که مذاکرات احیای توافق هسته ای میان اعضای کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین، محل برگزاری مذاکرات در جریان است. مذاکرات در مسیری پیش می رود که احیای توافق از طریق بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و بازگشت ایران به پایبندی دوباره به تعهدات برجامی که آن ها را طی اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از برجام کاهش داده بود، محقق شود. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید