پلیس هائیتی از کشته شدن چهار نفر از افرادی که مظنون به دست داشتن در ترور رییس‌جمهور این کشور بودند، در یک درگیری مسلحانه خبر داد.

کشته شدن مظنونان ترور رییس‌جمهور هائیتی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس هائیتی اعلام کرد چهار نفر از افرادی را که مظنون به دست داشتن در ترور رییس جمهور این کشور بودند در یک درگیری مسلحانه کشته شدند.

لئون چارلز، رئیس پلیس هائیتی اعلام کرد: چهار نفر از مظنونان ترور جوونل موئیز، رییس جمهور این کشور در یک درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس کشته و دو نفر دیگر هم دستگیر شدند.

رئیس پلیس هائیتی افزود: تا زمانی که تمامی مظنونان به دست داشتن در ترور رییس جمهور را دستگیر نکنیم، آرام نخواهیم گرفت. تمامی آن‌ها یا به دست ما کشته می‌شوند و یا دستگیر خواهند شد.

جوونل موئیز، رییس جمهور ۵۳ ساله هائیتی سه شنبه در منزل شخصی خود به ضرب گلوله افراد ناشناس قرار کشته شد. همسر او هم در این درگیری به شدت زخمی شده است. برخی منابع از جان باختن وی در بیمارستان خبر می دهند. در حال حاضر اداره امور کشور در دست نخست وزیر هائیتی است.

بوچیت ادموند، سفیر هائیتی در آمریکا در این باره گفت: افراد مسلح با پوشش ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر توانستند وارد خانه رییس جمهور شوند و وی را به ضرب گلوله ترور کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که هائیتی این روزها در بحبوحه ناآرامی‌های داخلی و سیاسی است. ترور رییس جمهور هائیتی باعث بروز موجی از انتقادهای شدید از رویکرد واشنگتن و دخالت‌های آمریکا در این کشور شده است.

دولت هائیتی برای دستگیری تمامی مظنونان حادثه ترور رییس جمهور این کشور وضعیت فوق العاده امنیتی برای مدت دو هفته اعلام کرده است.

کلود جوزف، نخست وزیر هائیتی در جمع خبرنگاران در توضیح ابعاد مختلف این حادثه گفت: با اینکه زبان اصلی هائیتی فرانسه و یا زبان محلی کشور است، اما شواهد نشان می‌دهد افراد مسلحی که در ترور رییس جمهور نقش داشتند به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت می‌کردند.

رییس پلیس هائیتی هم تاکید کرد: اوضاع در کشور تحت کنترل است و عاملان این ترور بدانند به زودی دستگیر می‌شوند و به مجازات اعمالشان خواهند رسید.

هائیتی با ۱۱ میلیون جمعیت یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که در چهار سال گذشته به دلیل اختلافات داخلی و دخالت‌های خارجی دست خوش بحران‌های متعدد سیاسی شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید