از شهر دوارکا در بسیاری از متون هند باستان نام برده شده است، این اولین پایتخت گجرات است و افسانه‌ها می‌گویند کریشنا قدرت‌های جادویی را برای ساختن این شهر زیبا احضار کرد، اما با مرگ او، شهر در دریا غرق شد و شکوه خود را به عنوان یک افسانه از دست داد.

افسانه شهری که دریا آن را بلعید / تصاویر

به گزارش سلام نو؛ بزرگترها و اجداد آدم‌ها در گوشه و کنار جهان همیشه داستان‌هایی را برای بچه‌ها و نوادگان خود تعریف می‌کنند، داستانهایی افسانه‌ای که با عقل و منطق جور در نمی‌آید، اما برخی از این داستان‌های افسانه‌وار، حقیقت بوده و صحت آن اثبات شده‌است.

داستان تونل‌های زیر زمینی شهری در مکزیک

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

پیرمردها و پیرزن‌های شهر پویبلا در مکزیک داستان‌هایی از تونل‌های سری که در زیر خیابان‌های شهر ساخته شده بودند و در طول انقلاب از آن برای جا به جایی از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده میشد را برای بچه‌هایشان تعریف می‌کردند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، حقیقت این قصه‌های به ظاهر خیالی، به اثبات رسید. اسرار شهر پویبلا برملا شد و مجموعه تونل‌های زیرزمینی در زیر شهر کشف شد که قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش می‌رسید.

نخستین بار کاشفان تصور کردند که این تونل‌ها در واقع سیستم آبی پیچیده هستند، اما با حفاری‌های بیشتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این تونل‌ها در قرن شانزدهم برای سفرهای محرمانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خاک کلیسا

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

برخی از ایرلندی‌ها معتقد بودند که خاک کلیسای محله‌شان در بوهو ایرلند بیماران را درمان می‌کند. در سال ۲۰۱۸ میلادی صحت این ادعا اثبات شد؛ دکتر گری‌کوین دانشمند معروف میکروبیولوژیست، تیره‌ای از میکروارگانیسمها به نام Streptomyces را در خاک کلیسا یافت، این موجودات ریز در ساخت آنتی‌بیوتیک‌ها کاربرد دارد.

به نظر می رسد که میکروارگانیسم های یافت شده توسط دکتر کوین می‌توانند سه عامل بیماری‌زای نخست را که توسط سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده و به عنوان تهدیدی بزرگ برای بشریت شناسایی شده، از بین ببرند.

جزیره‌ای که در چشم برهم زدنی محو شد

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

بنا به افسانه‌ها، رورایمینو با کاشتن درخت قلقاس که موج ویرانی را به جزیره جذب می‌کرد، انتقام همسرش را گرفت و جزیره را غرق کرد.

بنا بر این افسانه هشت موج بزرگ به جزیره اصابت و آن را غرق کردند. با این وجود حقیقت ماجرا این است که دلیل محو شدن جزیره از صحنه روزگار وقوع یک زلزله زیر آبها بود. زلزله این منطقه‌ی کم‌جان را که جزیره روی آن واقع شده بود لرزاند و فرونشست بزرگ زمین در زیر آب رخ داد.زلزله باعث سونامی شد و به گفته شاهدان عینی موج سونامی باعث ویرانی گردید.

ولگای سیاه

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

در دهه شصت و هفتاد قرن پیش در کشور لهستان افسانه ولگای‌سیاه رواج یافت، براساس این افسانه خون آشام‌ها در لیموزین‌های لوکس سیاه و شیک مردم به خصوص بچه‌ها را می‌دزدیدند.

به زودی این افسانه به سایر کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه، بلاروس، اوکراین، و مغولستان منتقل شد.

معلوم شد که این شایعات درست بوده و آدم‌رباها با هدف دزدیدن اعضای بدن انسان به آدم ربایی با ولگای سیاه مبادرت می‌کنند.

لاک پشت طلایی

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

گفته می‌شود که "الهه لاک‌پشت طلایی" که در دریاچه هوان‌کیم در هانوی موجود است، در مناسبت‌های خاص کشور ویتنام ظاهر می‌شود.

افسانه‌ها می‌گویند که لاک‌پشت فقط در لحظه‌های مناسب پدیدار می‌شود و نخستین ظهور آن در عهد پادشاه An Duong Vuong بوده‌است.

در پایان این افسانه، لاک پشت به سرعت شمشیر را به دندان گرفت و زیر دریاچه هوان‌کیم فرو رفت.

از آن زمان این دریاچه به عنوان "دریاچه شمشیر بازگشت" نیز شناخته می‌شود. در ژوئن ۱۹۶۷، یک شکارچی لاک پشتی طلایی را در دریاچه پیدا کرد و وجود این لاک‌پشت تایید شد، البته شمشیری به همراه نداشت.

افسانه شهری که دریا آن را بلعید 

باورنکردنی‌های عجیب,حقیقت هایی از افسانه ها

از شهر دوارکا در بسیاری از متون هند باستان نام برده شده است. این اولین پایتخت گجرات است.

افسانه‌ها می‌گویند کریشنا قدرت‌های جادویی را برای ساختن این شهر زیبا احضار کرد، اما با مرگ او، شهر در دریا غرق شد و شکوه خود را به عنوان یک افسانه از دست داد.

اما سرانجام این شهر در عمق ۳۶ متری آب‌های خلیج کامبای یافت می‌شود. نتیجه گیری شد که این شهر بیش از نه هزار سال قدمت دارد که بر اساس یافته‌هایی شامل مصالح ساختمانی، سفال، مهره‌ها، کنده کاری ها، دیوارها و همچنین قسمت‌هایی از اسکلت‌های انسانی است.

این شهر با پارتیشن‌هایی که مناطق مسکونی و تجاری را از پارک ها، جاده‌ها و دریاچه‌های مصنوعی جدا میکرد ساخته شده بود. این شهر نه هزار سال پیش به دلیل سیلی عظیم ناپدید شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    جالب بود.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید