از ابتدای سال ۱۴۰۰ برخی کارگردانان سینما با علم به شرایط نامساعد کشور به واسطه پاندمی کرونا تن به اکران فیلم خود داده‌‎اند که ۱۱ فیلم بیشترین سهم مخاطب را داشته‌اند.

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران در سال ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) ۱۱ فیلم بیشترین سهم را جذب مخاطب سینماها داشته‌اند که پرفروش‌ترین آنها شنای پروانه با فروش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و کمترین ‌آنها  پیشی میشی با ۲۵۷ میلیون تومان فروش بوده است.

اما مرور وضعیت فیلم‌های سینمایی بر اساس آمار نشان می‌دهد تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی با عنوان خورشید در مجموع ۸۵ هزار و ۲۲۴ مخاطب در ۲۴۳ سالن و هشت هزار و ۲۶۰ سانس نمایش داده شده است.

این فیلم با بازی علی نصیریان که از نوروز ۱۴۰۰ نمایش خود را آغاز کرده تا به امروز یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی نیز با ۶۰ هزار و ۱۸۶ مخاطب در ۲۵۴ سالن توانسته ۹ هزار و ۵۵۷ سانس اکران شود.

این فیلم نیز از آثار اکران نوروز است که توانسته فروش یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومانی را ثبت کند.

اما فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی سیدمسعود اطیابی را باید جدیدترین فیلم اکران سینما دانست که عوامل آن ریسک نمایش دراین شرایط را قبول کردند.

این فیلم با ۲۳۶ سالن و ۲ هزار و ۴۸۱ سانس نمایش توانسته ۵۱ هزار و ۸۳۷ مخاطب را به سالن‌های سینما بیاورد.

دینامیت با بازی پژمان جمشیدی از تاریخ ۱۰ تیرماه اکران خود را آغاز کرده و تا کنون یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان فروخته است که یک رکورد خیلی خوب در این شرایط کرونایی برای سینما به حساب می‌آید.

تک خال ساخته مجید مافی نیز بعد از هشت هزار و ۳۲۰ سانس نمایش در ۲۲۱ سالن سینما ۴۶ هزار و ۹۲۴ مخاطب داشته است.

این فیلم از ششم فروردین ۱۴۰۰ اکران خود را ‌آغاز کرده و تا کنون ۹۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

شنای پروانه نخستین تجربه کارگردانی محمد کارت نیز حالا در ۹۰ سالن سینما در حال نمایش است. این فیلم با یک هزار و ۷۷۴ سانس نمایش توانسته ۱۳ هزار و ۷۶۶ مخاطب را جذب کند.

هر چند آغاز اکران شنای پروانه به سال گذشته بازمی‌گردد اما به دلیل تعطیلی مداوم سینماها نمایش اصلی این فیلم به سال ۱۴۰۰ موکول شد و در نهایت توانست ۳ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان فروش کند.

خون شد آخرین ساخته مسعود کیمیایی هم نتوانسته آنقدر که انتظار می‌رفت مورد اقبال مخاطبان سینما قرار بگیرد. این فیلم که از ۶ فروردین ۱۴۰۰ نمایش خود را آغاز کرده با نمایش در ۱۶۵ سالن سینما ۸ هزار و ۱۵۷ مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی خون شد در مجموع ۲ هزار و ۲۳۸ سانس نمایش فروش یک میلیارد و ۸۲۴ هزار تومانی را تجربه کرده است.

آن شب با بازی شهاب حسینی و کارگردانی کوروش آهاری دیگر فیلم اکران ۱۴۰۰، تعداد مخاطبانش ۶ هزار و ۷۷۱ نفر بوده است.

این فیلم با نمایش در ۶۴ سالن سینما در مجموع یک هزار و ۱۶۴ سانس نمایش داده شده است.

این فیلم که در ژانر وحشت که از گونه‌های کمتر تولید شده سینمای ایران است در نهایت فروشی بهتر از یک میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان بیشتر نداشته است.

لاله به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد دیگر فیلم اکران سال ۱۴۰۰ با نمایش در ۱۲۶ سالن سینما و یک هزار و ۱۸۶ سانس در نهایت ۴ هزار و ۳۳۱ مخاطب جذب کرده است.

این فیلم با بازی نیکی کریمی که بر اساس داستان واقعی لاله صدیق قهرمان اتوموبیل رانی ساخته شده در نهایت ۹۰۲ میلیون تومان فروخته است.

فیلم پر حرف و حدیث دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان نیز این روزها در ۴۶ سالن سینما در حال نمایش است.

این فیلم با ۷۳۹ سانس نمایش ۳ هزار و ۹۶۲ مخاطب سینما را جذب خود کرده و توانسته فروش ۸۶۹ میلیون تومانی را تجربه کند.

آقای سانسور دهمین فیلم اکران این روزهای سینمای است که با بازی محمدرضا فروتن و کارگردانی علی جبارزاده تا کنون ۳ هزار و ۳۵۶ مخاطب داشته است.

این فیلم با نمایش در ۳۱ سالن سینما و ۴۴۷ سانس اکران فروش ۸۳۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

پیشی میشی تنها نماینده سینمای کودک در اکران سال ۱۴۰۰ به کارگردانی حسین قناعت نیز تا کنون یک هزار و ۱۴۳ مخاطب داشته است.

این فیلم با ۲۳۳ سانس نمایش  الان در ۲۳ سالن سینمای در حال اکران است و تاکنون فروش ۲۵۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

هر چند این میزان فروش فیلم های سینمایی در شرایط پیش از شیوع کرونا تقریبا هفته‌ای برای فیلم ها رقم می خورد اما همین میزان فروش و روشن بودن چراغ سینما در این روزها هم غنیمت به حساب می‌آید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید