محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند بلکه رای ندادند تا حاکمیت و صندوق رای، خود را با مردم تطبیق بدهند.

عدم مشارکت به معنای شکست در انتخابات نبود بلکه سرعت گرفتن اصلاحات بود

به گزارش سلام نو، محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا، در رابطه با انتقاد برخی در مورد اشتباه «خاتمی» در انتخابات و تکرار او اظهار کرد: جریان اصلاح طلبی حتی اگر به بن‌ بست هم بخورد نمی تواند مسیرش را از صندوق رای جدا کند و باید تلاش کند مسیر اصلاح طلبی را باز کند تا صندوق تأثیر گذار باشد اگر ما این را مشی اصلاح طلبی بدانیم، به طور طبیعی خاتمی از چارچوب خود خارج نشده است.

او تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که جامعه اصلاح طلبانه تر از اصلاح طلبان پیش رفت و حس کرد مسیر صندوق باز شدنی نیست و خواست تا مخالفت خود را با ممانعت از اصلاح طلبی با رای ندادن انجام بدهد که امری پیشروتر بود. ولی طبیعتا یک رهبر سیاسی نمی تواند مسیر متفاوت تری برای خود انتخاب کند اگر که به حوزه اصلاحات پایبند باشد.

ابطحی با بیان اینکه حمایت اصلاح طلبان از همتی آسیبی به این جریان وارد نکرده است، ادامه داد: برای شرکت و حضور موثر در انتخابات ۱۴۰۰ شورای سیاستگذاری اقدام کرد و ما ۱۰ کاندیدا داشتیم شاید اگر با کاندیدا خودمان وارد انتخابات می شدیم، شکست می خوردیم ولی کاندیدا ما حذف شد و نزدیک بودن کاندیداهای تایید شده به اصلاح طلبان موجب شد برخی از آنها حمایت کنند و این اقدام هم هیچ اشکالی نداشت.

این چهره اصلاح طلب بازگشت اصلاح طلبان به جامعه و اقبال مردمی را میسر دانست و تصریح کرد: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری  باشد این احتمال می رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.

او در پایان در رابطه با این فرضیه که برخی معتقد هستند اصلاحات در صندوق رای مرده است، گفت: آنچه که در ۱۴۰۰ اتفاق افتاد عدم مشارکت به معنای شکست در انتخابات نبود بلکه سرعت گرفتن اصلاحات بود چون کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند بلکه رای ندادند تا حاکمیت و صندوق رای، خود را با مردم تطبیق بدهند. راه‌های براندازی رای دادن و ندادن نیست باید کارهای دیگری انجام بشود مردم بخاطر اعتراض رای ندادند که آن اعتراض اعتراض اصلاح طلبی است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید