مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: میزان تسهیلات مسکن ملی به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های مسکن مهر با تسهیلات و آورده متقاضیان آغاز شده است و بخش عمده‌ای از آن‌ها را تحویل داده‌ایم و زحمات بسیار زیادی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کشیده‌ایم، اما موضوعی که اتفاق افتاد آن است که زیرساخت‌ها و خدمات این شهرها آماده نبود، اما ما با تمام محدودیت‌های مالی که دولت با آن‌ها مواجه بوده، در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مجموعه کارهای عمرانی را در شهرهای جدید انجام دادیم و با درآمد شهرها توانستیم بخش عمده‌ای از زیرساخت شهرهای جدید را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۵۷ پروژه زیرساختی در شهرهای جدید اجرایی شده که ۲۵۷ پروژه از آن‌ها مربوط به دولت دوازدهم بوده است، گفت: از این تعداد هم حدود ۱۶۰ مورد در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ اجرایی شده است.

طاهرخانی تأکید کرد: ظرفیت مهمی را در شهرهای جدید فعال کردیم که در طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و آن استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بود که در کنار آن در طی سال ۹۸، نهایتاً حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکتی در حوزه توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی اجرا کردیم.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به آنکه امکان رشد جمعیتی حدود ۷ برابر شده است، ما سعی کرده‌ایم تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی را اجرایی کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: در مجموع هیچ شهر جدیدی نیست که مدرسه، خدمات فرهنگی و حوزه‌های جدید نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تکمیل مراکز محله‌ها جز اولویت‌های اساسی بوده که نهایتاً در تمامی شهرهای جدید شروع شده و امکان توسعه آن‌ها فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: اقدام و پروژه و ظرفیت توسعه شهرهای جدید و طرح مسکن ملی با تدوین مقررات و تصویب آن در سال ۹۹ در قالب ۱۲۵ هزار پروژه آغاز شده و ما توانستیم میزان تسهیلات را هم از ۱۵۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان برسانیم که این میزان تسهیلات خود ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت را شامل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید