گردو دارای مواد مغذی بسیاری است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد. روغن گردو سرشار از امگا ۳ و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است .

خواص بی نظیر روغن گردو برای زیبایی زنان

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، گردو به دلیل ساختاری که دارد به عنوان غذای مغز از آن یاد می شود و مواد مغذی آن به ویژه ویتامین د، اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و ویتامین آ برای سلامت مغز بسیار مفید است.

روغن گردو به دو شکل سرد و یا تصفیه فروخته می شود. روغن گردوی سرد ارزان نیست و سرشار از مواد مغذی اصلی موجود در گردو و پلی فنول ها می باشد و روغن تصفیه شده به دلیل کمبود مواد مغذی در تزئینات کاربرد دارد. روغن گردو سرشار از امگا ۳ و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد. در این بخش  به خواص بیشمار روغن گردو می پردازیم.

خواص روغن گردو :

کاهش سطح کلسترول :

گردو به دلیل داشتن میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ و ترکیبات آنتی اکسیدانی به پایین آوردن تری گلیسرید و کلسترول بد کمک می کند .در آزمایشی ۶۰ نفر از افراد مبتلا به تری گلیسرید بالا روزانه ۳ گرم روغن گردو به مدت ۴۵ روز مصرف کردند که این روش کاهش قابل توجه تری گلیسرید در انها را به دنبال داشت.

کنترل قند خون:

کاهش سطح قند خون برای کنترل دیابت نوع ۲ بسیار مهم است، زیرا می تواند در نهایت منجر به سکته، صدمات کلیوی، ضعف درسلامت چشم و بیماری های قلبی شود با مصرف روغن گردو می توانید به جلوگیری از این اثرات منفی و کنترل قند خون مربوط به دیابت نوع ۲ کمک کنید.

کنترل فشار خون :

گردو و روغن گردو فشار خون ناشی از پلی فنول LA ، ALA و را کاهش می دهد.

خاصیت ضد سرطانی:

گردو با داشتن ترکیبی به نام اورولیتین سطح نرمال آنتی ژن خاص پروستات را حفظ می کند که اگر تحت کنترل نباشد منجر به سرطان می شود. بر طبق آزمایشاتی که انجام شده است ابتلا به سرطان پستان و وده بزرگ با مصرف گردو، کاهش می یابد.

کاهش پسوریازیس:

جوش و خارش پوست ناشی از التهاب داخلی را می توان با اعمال مستقیم روغن گردو روی موضع آسیب دیده بهبود بخشید. هم چنین می توانید این روغن را در حال استحمام به آب اضافه کنید.

درمان التهاب:

مصرف و ماساژدادن روغن گردو روی مواضع آسیب دیده در درمان بیماری های التهابی نظیر آسم ، آرتروز و ورم مفاصل موثر است زیرا فیبر موجود در گردو از التهاب و ناراحتی دستگاه گوارش جلوگیری می کند. ماساژ پوست با روغن گردو ،دو بار در روز برای افرادی که مبتلا به اگزما یا خشکی هستند، موجب تسریع روند درمان و بهبود بیماری می شود.

رفع چین و چروک پوست :

با مصرف منظم روغن گردو می توانید چین و چروک های پوست را رفع کنید. علاوه بر آن روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست توسط روغن گردو ، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.

کاهش علائم پیری :

روغن گردو به دلیل داشتن ویتامین ب ، ایی و مواد مغذی در رفع چین و چروک و علائم پیری موثر است .علاوه بر آن هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند. این مواد برای مبارزه با تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد، که مسبب آسیب های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند، نقش مهمی دارند.

هم چنین می توانید با کاهش استرس و استفاده از ماسک ماست، عسل و بلغور جو دو سر و روغن گردو پوستی نرم و شفاف داشته باشید.

کاهش تیرگی های زیرچشم:

بارها در بخش های مختلف سلامت  گفته ایم که کمبود خواب، استرس و اگزما باعث ایجاد حلقه های تیره و پف هایی زیر چشم می شوند. استفاده از روغن گردو گرم در محو تیرگی ها و بهبود پوست حساس اطراف چشم ها مفید است و پوست را شفاف و با طراوات می سازد.

درمان عفونت:

اگرتا بحال عفونت را تجربه کرده اید می توانید از گردو و روغن آن در درمان عفونت های قارچی استفاده کنید.

درمان ریزش مو :

گردو با داشتن امگا۳ از آسیب سلولها و ریزش مو جلوگیری می کند به همین دلیل مصرف آن را جدی بگیرید و آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

درمان شوره سر :

روغن گردو علاوه بر تمیزی پوست سر و پاک کردن آلودگی ها از پوسته پوسته شدن و در نتیجه شوره سر جلوگیری می کند به همین دلیل به عنوان یکی از درمان خانگی شوره سر بشمار می رود برای بهرمندی از آن می توانید به طور مرتب روغن را روی سر ماساژدهید.

افزایش رشد مو :

روغن گردو با داشتن مقدار فراوانی پتاسیم رشد مو را افزایش داده و به بازسازی سلول ها کمک می کند.

کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی:

مصرف روغن گردو به کاهش سطح کلسترول در بدن و خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند به همین منظور باید روغن گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بالا بردن عملکرد رگهای خون:

مصرف روغن گردو به افزایش کلی عملکرد رگ های خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند بنابراین دستور العمل های مختلف مصرف را امتحان کنید تا گردو بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین باعث انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و استخوان ها می شود.

افزایش قدرت باروری در مردان:

روغن گردو ابزار بسیار مفیدی برای بهبود چند عامل باروری در مردان می شود . روغن گردو علاوه بر افزایش تعداد اسپرم ، موجب بهبود قدرت حرکت و شکل کلی اسپرم ها می شود. روغن گردو همچنین موجب بهبود جریان خون نیز می شود و امکان نعوظ قوی تری را فراهم می کند.

از بین بردن چربی های شکمی :

روغن گردو به کاهش چربی شکم کمک می کند و به راحتی می توان آن را جایگزین روغن های دیگر قرار دارد مثلا با اضافه کردن روغن گردو به سالاد زودتر احساس سیری می کنید.

کنترل سطح هورمون :

گردو با داشتن مقدار فراوانی سلنیوم ، فسفر ، منیزیم ،روی ، آهن ، کلسیم در تثبیت هورمون های بدن مفید است.

کمک به بهبود خواب:

گردو منبع طبیعی سرشار از ملاتونین است و به بهبود خواب کمک می کند. ملاتونین در تنظیم چرخه خواب و بیداری انسان نقش مهمی دارد و برای به خواب رفتن در تاریکی مفید است. نور باعث از بین رفتن ملاتونین می شود، بنابراین بهتر است که روغن گردو را در بطری تیره یا در اتاقی تاریک نگهداری کنید. همچنین ملاتونین در کاهش اثرات هورمون استرس کورتیزول که مانع از به خواب رفتن می شود، نیز مفید است.

مفید برای کودکان :

کودکانی که مقدار امگا ۳ کمی در برنامه غذایی خود دارند ، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است. گنجاندن روغن گردو در وعده های غذایی روزانه آنها تاثیر بسیاری در رفع این مشکلات دارد.

کاهش حملات میگرنی:

روغن گردو دارای مقادیر زیاد منیزیم است. منیزیم ماده معدنی مهم در درمان میگرن و جلوگیری از حملات میگرنی است. افرادی که مقدار کافی منیزیم مصرف می کنند، کمتر دچار حملات میگرنی می شوند و حملات میگرنی آنها شدت بسیار کمتری دارد. همچنین روغن گردو در درمان پارکینسون و آلزایمر و جلوگیری از سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید