سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سیاست امری پیوسته است و نمی‌شود گفت پیران را کنار بگذارید و جوانان را بیاورید بعد کارها درست می‌شود. در هر جناحی حرف جوان و پیر بی‌معناترین کار است.

سیاست هر جوانی را به سرعت پیر می‌کند و نو پیری می‌آورد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با سرنوشت برجام و fatf پس از دولت سیزدهم گفت: در مورد برجام مساله ربط چندانی به تصمیم جمهوری اسلامی ندارد و تصمیم اصلی را آمریکا می گیرد که براساس مذاکراتی که در وین صورت گرفته است آیا به برجام بر می گردد یا نه؟ در این صورت شرایط برجام مجددا بین اعضا حاکم می شود. این مساله بر عهده ایران نیست. امروز توپ در زمین آمریکا است و در حقیقت این تصمیمات در داخل ربطی به رییس جمهور ندارد و رهبری تصمیم گیرنده هستند و ایشان تصمیم می گیرند. 

او افزود: ایران از همه جوانب دچار اضمحلال است و این به دلیل تصمیمات غلطی است که در چهار دهه گرفته شده و دولت ها با تصمیم گیری های غلط آمدند و هیچ گرهی از کار کشور باز نشد. امروز مدیریت این کار به زمین دولت بعدی افتاده و باید دید نتیجه چیست.

شریعتی در رابطه با نیاز به جوانگرایی در جریان اصلاحات تصریح کرد: سیاست اداره نیست که کارکنان بازنشسته شوند سیاست به تجربه سیاسی نیاز دارد و مجموعه ای از جوانان و باتجربه ها، ایده پردازی می کنند و تصمیم گیری می کنند. من در حوزه سیاست قائل به پیر و جوان و نسل جدید و قدیم نیستم البته من عقیده دارم سیاست هر جوانی را به سرعت پیر می کند و نو پیری می آورد.

این چهره اصلاح طلب تاکید کرد: سیاست امری پیوسته است و نمی شود گفت پیران را کنار بگذارید و جوانان را بیاورید بعد کارها درست می شود. در هر جناحی حرف جوان و پیر بیمعناترین کار است. توان اجماع سازی و نیروها، این ها کار سیاسی است سن که دلیل بر کنار گذاشتن یک فرد کارکشته از عرصه سیاست، نیست.

او یاداور شد: مثلا آقای هاشمی رفسنجانی را به دلیل کهولت سن از عرصه سیاسی کنار گذاشتند آیا این کار خوبی بود؟! ادارات نظامنامه گردش نیرو دارند و دوره خدمت دارند و باید ۳۰ سال کار کنند و گردش نیرو از جوانان شروع می شود. ولی من در دولت به جوان گرایی اعتقادی ندارم بلکه به تجربه گرایی و دانش و توانمندی و استعداد کار دارم؛ نیرویی در دولت اگر بخواهد به وزارت برسد باید تجربه مدیریت و مدیر کلی و معاونت داشته باشد و بعد وزیر شود. هزاران بار از مدیران رانتی که به یکباره پدید می ایند تجارب خوب و بد داشتیم ولی این رویه غلط است.

شریعتی در پایان گفت: اگر اقای خاتمی را کنار بگذاریم چه کسی را برای جایگزینی او داریم؟ آقای نبوی را کنار بگذاریم چه کسی را می توان در اصلاحات به جای او گذاشت؟ نحوه تصمیم گیری و مکانیسم تصمیم گیری باید اصلاح شود و باید به بدنه اصلاحات توجه شود. اصلاحات نیروهای جوان و میانسال هم دارد ولی اصلاحات به معنای این نیست که با تجربه ها را مجبور کنیم در خانه بنشینند و کار را به جوانترها بدهیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید