سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر واشنگتن آنگونه که می‌گوید واقعاً خواهان روابط پایدار و قابل پیش‌بینی است، باید صادقانه تعامل کند. 

هشدار لاوروف به آمریکا / گفتگو با روسیه از موضع قدرت محکوم به شکست است

 به گزارش سلام نو، همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تلاش‌های آمریکا برای برخورد با مسکو از موضع قدرت را محکوم به شکست دانست. 

سرگئی لاوروف روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه «راکیات مرکده» اندونزی گفت: هرگونه تلاش آمریکا برای گفتگو با روسیه از موضع قدرت محکوم به شکست است و هر اقدام تهاجمی با واکنش تندی روبرو خواهد شد. 

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص روابط مسکو و واشنگتن افزود: تلاش برای گفتگو از موضع قدرت از همان ابتدا محکوم به شکست است. ما به اقدامات غیر دوستانه پاسخ سخت و قاطع خواهیم داد. اگر واشنگتن آنگونه که می‌گوید واقعاً خواهان روابط پایدار و قابل پیش بینی است، باید صادقانه تعامل کند. 

لاوروف در ارتباط با نشست اخیر ژنو میان روسای جمهور آمریکا و روسیه نیز گفت مسکو از اینکه دو طرف توانستند مواضع خود را به اشتراک بگذارند و قصد خود را برای عادی‌سازی روابط در ژنو ابراز داشتند، راضی است. از نظر ما نشست روسیه و آمریکا صریح و کاری بود. طرفین موفق به بحث و گفتگو درباره امور دو جانبه، تبادل نظر درباره ثبات راهبردی، کنترل تسلیحاتی و درگیری‌های منطقه‌ای شدند. 

مسکو و واشنگتن در طیف گسترده‌ای از موضوعات از کنترل تسلیحاتی گرفته تا مناقشه اوکرین و حضور نظامی آمریکا در مرزهای روسیه با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید