طرح تروریست‌های داعش برای انفجار یک دکل برق در استان دیالی واقع در شرق عراق خنثی شد.

طرح داعش برای انفجار دکل برق در عراق ناکام ماند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از فرات نیوز نوشت: منابع امنیتی عراق از خنثی سازی طرح گروه تروریستی داعش برای انفجار دکل برق در شرق این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، بقایای گروه تروریستی داعش قصد داشتند این دکل برق را در شمال ناحیه العظیم در استان دیالی با یک بسته انفجاری منفجر کنند.

انفجار دکل‌های برق از تازه‌ترین اقدامات گروه تروریستی داعش برای ضربه زدن به عراق است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق پیش از این از طرح ویژه نیروهای این کشور برای مقابله با خرابکاری‌های داعش در شبکه برق خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از تشکیل یک نیروی مشترک برای تأمین خطوط انتقال برق در عراق خبر داد. این خطوط طی روزهای گذشته یکی از اهداف اصلی خرابکاری داعش بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، الخفاجی در همین ارتباط تصریح کرد: طی روزهای گذشته تروریست‌های تکفیری داعش ۴۵ دکل برق را هدف قرار دادند که البته بسیاری از آنها ترمیم شده اند. داعشی ها با این کار خود یک نگرانی امنیتی در عراق ایجاد کرده اند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه به تشکیل یک اتاق عملیاتی میان نیروهای امنیتی و وزارت برق اشاره کرد و گفت: مأموریت این اتاق عملیاتی، برنامه‌ریزی برای حفاظت و تأمین دکل‌های برق و تعقیب عاملان هدف قرار دادن آن است.

وی گفت: افزون بر این، یک نیروی مشترک از ارتش، پلیس، حشد شعبی و حشد عشائری برای تأمین خطوط انتقال نیرو در سراسر استان‌های عراق تشکیل شده است.

گفتنی است، طی هفته‌های گذشته و همزمان با گرم شدن بیش از پیش هوا در عراق، تروریست‌های تکفیری داعش اقدام به انفجار خطوط انتقال برق در استان‌های مختلف کردند. پیشتر نیز حشد شعبی تعدادی از حملات داعش علیه دکل‌های برق را ناکام گذاشت.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که در روزهای اخیر ۶۱ دکل برق هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته که طی این حملات ۱۸ نفر کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی عربی، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق خبر داد که در روزهای اخیر ۶۱ دکل برق هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته که طی این حملات ۷ تن کشته و ۱۱ تن زخمی شده‌اند.

این واحد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که طی حملاتی که تاکنون به دکل‌ها و تأسیسات برق عراق شده ۷ تن کشته و ۱۱ تن زخمی و ۶۱ دکل تخریب شده‌اند.

در این بیانیه به بازه زمانی مورد نظر و به اینکه آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان این حملات از چه گروه‌هایی بوده‌اند اشاره‌ای نشده است.

در روزهای اخیر نخست‌وزیر عراق به دستگاه‌های امنیتی این کشور دستور داده است که به مسئولیت خود در حفاظت از امنیت تأسیسات برق عراق عمل کنند.

در تازه‌ترین حمله از این نوع، تلاش برای انفجار خط انتقال برق از شهر بیجی در استان صلاح الدین عراق ناکام ماند و تروریستی که با عملیات انتحاری در پی این خرابکاری بود پیش از انجام عملیات کشته شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید