دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس‌جمهور روسیه گفت: متاسفانه شاهد هستیم که وضعیت افغانستان به گونه خوبی پیش نمی‌رود، نیروهای مرزبانی روسیه تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند.

روسیه تصمیمی برای اعزام نیرو به افغانستان ندارد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی نوشت: پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: موضوع اعزام نیروهای روسی به افغانستان مطرح نیست و با دولت این کشور یا گروه طالبان در این مورد گفت و گو نمی شود.  

وی درباره تقویت نیروهای مرزبانی روسیه در رابطه با وضعیت افغانستان و امکان اعزام نیروی بیشتر روسیه به تاجیکستان و تقویت مرزبانان روسی در این منطقه اظهار داشت: با توجه به سیر اوضاع و اینکه متاسفانه شاهد هستیم که وضعیت افغانستان به گونه خوبی پیش نمی رود، نیروهای مرزبانی روسیه تدابیر لازم را اتخاذ می کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما بارها گفتیم که پس از خروج نیروهای آمریکایی و متحدان آنها از افغانستان، سیر اوضاع این کشور، مساله نگران کننده برای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: ما با دقت فراوان شاهد هستیم که وضعیت (منطقه) بی ثبات می شود.  

پسکوف این را نیز گفت که اقدامات برای دستیابی به توافق در چارچوب اوپک پلاس درباره تولید نفت پس از ماه جولای ادامه دارد و تا کسب توافق، تلاش ها ادامه خواهد یافت.   

مقام های روس در هفته های اخیر با آغاز خروج نیروهای امریکا از افغانستان، نسبت به تشدید فعالیت های تروریست ها در این کشور و خطر آن برای کشورهای آسیای مرکزی هشدار داده اند.  

براساس گزارش رسانه ها، نیروهای آمریکایی از ماه می خروج از افغانستان را آغاز کرده اند و قرار است تا روز ۱۱ ماه سپتامبر به استثنای ۶۵۰ نفر همه نظامیان آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان از تعطیلی سرکنسولگری این کشور در مزار شریف بخاطر متشنج شدن اوضاع شمال افغانستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، کابولوف که ریاست اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه را نیز برعهده دارد، امروز در گفت و گو با رسانه های روسی، در پاسخ به این سوال که آیا روسیه نیز همانند چند کشور دیگر سرکنسولگری خود را در مزار شریف بسته است، پاسخ مثبت داد و گفت که بسیاری از سرکنسولگری ها فعالیت خود را تا روشن شدن وضعیت متوقف کرده اند.  

وی با بیان اینکه وضعیت در حال تحول است،  گفت: نیروهای امنیتی افغانستان شهرستان های زیادی را (به طالبان) واگذار کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید