میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید پیش‌بینی او برای تکمیل مذاکرات وین تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر) عملی نشد. 

ایران به زمان بیشتری برای شرکت در ادامه مذاکرات نیاز دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید که وقفه در مذاکرات احیای برجام به دلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران طولانی تر از حد انتظار شده است. به تعبیر او ایران به زمان بیشتری برای شرکت در ادامه مذاکرات نیاز دارد.

میخائیل اولیانوف، سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه در توئیتی افزود که پیش بینی او مبنی بر اینکه مذاکرات وین تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر) تکمیل می‌شود عملی نشد. 

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

اولیانوف پنجشنبه گذشته عنوان کرد که مذاکرات وین به محض اینکه دولت‌های مشارکت‌کننده در برجام برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سرگرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده افزود: برخی مشارکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید