جف بزوس از یک خلبان زن پیشگام دعوت کرده است به‌عنوان سالمندترین فرد به فضا سفر کند.

 سالمندترین فرد به فضا سفر می‌کند / عکس

جف بزوس، بنیانگذار شرکت «بلو اوریجین»، یک زن فضانورد ۸۲ ساله که در گذشته به‌دلیل جنسیتش از سفر به فضا منع شده بود را به همراه خود به فضا می‌برد.شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد، «والی فانک» که در دهه ۱۹۶۰ میلادی آموزش‌های فضانوردی دیده بود، در پروازی که در تاریخ ۲۰ ژوئیه از غرب تگزاس انجام می‌گیرد، به‌عنوان «مهمان افتخار» همراه جف بزوس با موشک «نیوشپارد» به فضا سفر می‌کند.

والی فانک به بزوس و برادرش، برنده جایزه حراج خیریه، پیوست تا به‌عنوان اولین افرادی باشند که با موشک «نیو شپارد» به فضا سفر می‌کنند.او از جمله زنانی است که در دهه شصت به زنان «عطارد ۱۳» معروف شد. این سیزده زن در دهه ۱۹۶۰ آموزش فضانوردی دیدند اما به‌دلیل جنسیت اجازه سفر به فضا و حتی پیوستن به فضانوردان ناسا را نداشتند. در آن زمان همه فضانوردان ناسا، خلبانان آزمایشی نظامی و مرد بودند.

فانک ۸۲ ساله، اکنون به عنوان مسن‌ترین فردی است که به فضا سفر می‌کند. او بر«جان گلن» فضانورد فقید که در سن ۷۷ سالگی در سال ۱۹۹۸ با فضاپیمای «دیسکاوری» به فضا رفت غلبه و رکورد شکنی کرد.بزوس در یک پست اینستاگرامی درباره فانک نوشت: «هیچ‌کس بیشتر از او صبر نکرده است. زمان سفر او به فضا فرا رسیده است. به خدمه خوش آمدید «والی». ما هیجان زده هستیم که شما در تاریخ ۲۰ ژوئیه به عنوان مهمان افتخاری با ما سفر خواهید کرد.»فانک، خلبان سابق و مربی پرواز، اولین بازرس پرواز برای سازمان هواپیمایی فدرال و اولین بازرس ایمنی پرواز برای شورای امنیت حمل و نقل ملی ایالات متحده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید