نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل گفت: به زودی کمیته عربی پرونده ابعاد پرونده سد النهضه را برای شورای امنیت شرح می‌دهد.

بررسی پرونده سد النهضة در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از اسپوتنیک نوشت: «ماجد عبدالفتاح» نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کمیته عربی این اتحادیه در نشست این هفته شورای امنیت پیرامون پرونده سد النهضة درخواست‌هایی را مطرح خواهد کرد.

عبدالفتاح در خلال یک مصاحبه تلویزیونی ادعای اعمال تحریم بر اتیوپی یا ارسال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به اطراف سد را منکر شد و تأکید کرد که به زودی کمیته عربی مختص این پرونده ابعاد پرونده سد النهضه را برای شورای امنیت شرح می‌دهد.

وی همچنین افزود: «کمیته عربی سه شنبه آینده نشست‌های جداگانه‌ای را با نمایندگان چین، روسیه، آفریقا، آمریکا، فرانسه، هند، مکزیک، ویتنام برگزار کرده و آنها را از اهمیت ماجرای این سد و اختلافات با طرف اتیوپیایی مطلع خواهد نمود».

گفتنی است که در نتیجه این دیدارها بایستی با رأی نمایندگان ۹ کشور سرنوشت پرونده النهضة در شورای امنیت مشخص گردد.

همچنین قابل ذکر است که کشورهای عربستان سعودی، مصر، اردن، مغرب، عراق و اتحادیه عرب طرف‌هایی هستند که نسبت به پرونده سد النهضة موضع مشابه داشته و اقدام اتیوپی در کنترل آب سد را خطرناک و به ضرر کشورهایی مانند اردن و مصر و.. می‌دانند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید