۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
کد خبر: 55267603

پاپ فرانسیس برای نخستین بار از ۲۰۱۳ در بیمارستانی در شهر رم بستری شد تا تحت عمل جراحی روده قرار بگیرد.

پاپ فرانسیس بستری شد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، بخش رسانه‌ای واتیکان روز یکشنبه از بستری شدن پاپ فرانسیس خبر داد و اعلام کرد پس از به پایان رسیدن عمل جراحی برنامه‌ریزی‌شده روی روده بزرگ رهبر کاتولیک‌های جهان، خبر آن به آگاهی مردم خواهد رسید. پاپ در حالی وارد بیمارستان شد که سه ساعت پیش به سنت تمام یکشنبه‌ها در میدان سنت پیتر واتیکان با مردم دیدار و به آنها اعلام کرد در ماه سپتامبر به مجارستان و اسلواکی سفر می‌کند.

پاپ ۸۴ ساله درست یک هفته پیش در دیدار هفتگی با مردم بدون اشاره به عملی که در پیش دارد، از آنها خواسته بود برایش دعا کنند. بر اساس آنچه در اطلاعیه واتیکان آمده، در روده بزرگ پاپ فرانسیس مشکل تنگی روده پیش آمده و به نظر می‌رسد عملی جراحی او چندان سخت و حساس نباشد. رهبر کاتولیک‌های جهان به پیروان خود گفته بود: برای من به شکل ویژه دعا کنید. پاپ به دعای شما نیاز دارد و من می‌دانم شما قطعا این کار را می‌کنید.

پاپ فرانسیس گرچه از نظر سلامتی مشکل ندارد اما در جوانی بخشی از ریه او برداشته شده است. ضمن اینکه به دلیل درگیر شدن عصب سیاتیک، گاهی به دردهای دوره‌ای در قسمت پایین کمر و پشت پا دچار می‌شود. به دلیل همین درد سیاتیک است که برخی روزها اجرای برنامه‌های منظم و پیش‌بینی رهبر کاتولیک‌های جهان عقب می‌افتد و انجام نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید