برای حفظ سلامت والدین و دانش‌آموزان، ثبت‌نام مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود، : دانش‌آموزان با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pada.medu.ir می‌توانند فرآیند ثبت‌نام را پیگیری کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیر حضوری انجام می‌شود / جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، گفت: مدارس دولتی یا غیردولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اجازه برگزاری آزمون ورودی ندارند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام مدارس و دغدغه‌های والدین اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که در ۲۲ اردیبهشت امسال به مدارس ابلاغ شد، برای حفظ سلامت والدین و دانش‌آموزان، ثبت‌نام مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه اول به دلیل ضرورت حضور در سنجش اولیه باید ثبت‌نام حضوری داشته باشند. البته متقاضیان این پایه تحصیلی می‌توانند مرحله پیش ثبت‌نام را به صورت آنلاین انجام دهند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه تغییر مدرسه یا پایه تحصیلی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است، ادامه داد: دانش‌آموزان با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pada.medu.ir می‌توانند فرآیند ثبت‌نام را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که محل سکونت خود را تغییر داده‌اند، با بارگذاری آخرین مدارک مرتبط با محل سکونت فعلی می‌توانند ثبت‌نام غیرحضوری را انجام دهند و هیچ‌گونه مراجعه حضوری به مدارس در این خصوص ضروری یا الزامی نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخاب مدرسه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است، عنوان کرد: امیدوارم سیاست کاهش تنوع مدارس در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حکیم‌زاده با تاکید بر این که بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نزدیک‌ترین مدرسه است، افزود: فاصله جغرافیایی اندک میان منزل تا مدرسه به دانش‌آموز آرامش خیال می‌بخشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام مدارس سطح کشور باید ضوابط ابلاغی از سمت وزارت آموزش و پرورش را رعایت کنند، اظهار کرد: هیچ یک از مدارس کشور نمی‌توانند در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کاری خارج از ضوابط انجام دهند.

حکیم‌زاده افزود: مدارس دولتی یا غیردولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اجازه برگزاری آزمون ورودی ندارند.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید