طبق یافته جدید محققان احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی که سطح ویتامین D خونشان بالاتر است، ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

پیشگیری از سرطان روده با مصرف این ویتامین

به گزارش سلام نو،‌ ویتامین D از ویتامین های بسیار مهم و حیاتی است. ویتامین D از طریق نور خورشید تامین می شود. ویتامین D در سلامت و استحکام استخوان ها بسیار موثر است. تحقیقات تازه درباره ویتامین D نشان داده که ویتامین D از بدن در برابر سرطان روده محافظت می کند.

محققان ادعا کرده‌اند: افرادی که مقدار ویتامین D در خون آنها بیشتر است کمتر به سرطان روده مبتلا می‌شوند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله پزشکی انگلیس به چاپ رسیده است احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی که سطح ویتامین D خونشان بالاتر است، ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

ارتباط ویتامین D با سرطان روده

پژوهشگران در یک مطالعه بزرگ روی مقدار ویتامین D در بدن ۱۲۴۸ بیمار مبتلا به سرطان روده و ۱۲۴۸ نفر در گروه کنترل بررسی و آزمایش انجام دادند. این پژوهش از سوی دانشمندان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان در لیون فرانسه و کالج سلطنتی لندن صورت گرفته و بودجه آن از سوی صندوق جهانی تحقیقات سرطان تامین شده است.

منبع اصلی ویتامین D نورخورشید است

به گفته متخصصان؛ منبع اصلی ویتامین D نورخورشید است که از طریق تماس پوست با آفتاب در بدن تولید می‌شود. اما در برخی از مواد غذایی مانند روغن ماهی یا روغن کبد ماهی نیز یافت می‌شود. البته محققان تاکید کردند اگرچه مقدار ویتامین D با سرطان روده ارتباط دارد اما هنوز ثابت نشده است که مصرف مکمل‌های ویتامین D از بروز این سرطان جلوگیری می‌کند و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید