نیروی انتظامی مسئول مهر و موم (پلمپ) واحدهای غیرمجاز استخراج رمزارز و پیگرد قانونی آنهاست و وزارت صمت به عنوان کارفرمای صنعت استخراج رمزارزها و مسئول صدور مجوز مزارع تعیین شده است.

سخنگوی صنعت برق: مجبور به اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی صنعت برق گفت: قطعا اگر میزان طرح‌های مدیریت مصرف کفایت لازم را برای جبران نداشته باشد مجبوریم از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده که از طریق "سایت شرکت‌های توزیع" و یا اپلیکیشن "برق من" به اطلاع مردم رسیده نسبت به خاموشی‌های نوبتی اقدام کنیم.

نمایندگان مجلس اخیرا طرحی برای ساماندهی استفاده از رمزارز در کشور تهیه کرده‌اند که بر اساس آن بانک مرکزی به عنوان مرجع تنظیم مقررات مبادلات رمزارزها شناخته شده و باید ظرف سه ماه نسبت به ساماندهی بازار داخلی رمزارزها اقدام کند. در طرح جدید نمایندگان مجلس، استفاده از رمزارزها، غیر از رمزارز ملی، به عنوان ابزار پرداخت در داخل کشور یا برای راه‌اندازی و اداره شبکه پرداخت داخلی ممنوع خواهد بود. بر اساس این طرح که با عنوان «حمایت از استخراج رمزارز و ساماندهی بازار مبادلات داخلی آن» و با نظارت کمیسیون اقتصادی تهیه شده، مزارع استخراج ملزم به گزارش میزان رمزارز تولیدی خود به بانک مرکزی هستند و پروژه‌های احداث و توسعه رمزارزها و صنایع وابسته مشمول اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود.

بر پایه این گزارش؛ نیروی انتظامی مسئول مهر و موم (پلمپ) واحدهای غیرمجاز استخراج رمزارز و پیگرد قانونی آنهاست و وزارت صمت به عنوان کارفرمای صنعت استخراج رمزارزها و مسئول صدور مجوز مزارع تعیین شده است.

این گزارش حاکی است؛ رئیس‌ جمهور در خردادماه از وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و اطلاعات خواسته بود که جلو استخراج رمزارزها را بگیرند.

یادآور می‌شود؛ به دلیل افزایش مصرف برق در زمان پیک فصل تابستان از رمزارزهای مجاز هم اجازه فعالیت سلب شده است.

در همین ارتباط مصطفی رجبی‌مشهدی، اظهار داشت: در حال حاضر کشور درگیر موضوع تامین برق است و در صورتی که طرح یادشده بتواند از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق مجاز استخراج رمزارز استفاده کند مورد حمایت صنعت برق خواهد بود و صنعت برق هم در مواقعی که میزان مصرف مراکز استخراج رمزارز از میزان تولید تجدیدپذیر کمتر باشد پشتیبانی می‌کند و قطعا می‌تواند شرایط را برای توسعه این صنعت در کشور بیش از گذشته مهیا کند.

وی با بیان اینکه هفته بسیار گرمی پیش رو داریم، افزود: شاید این هفته گرمترین هفته سال باشد، برآورد و پیش‌بینی‌ها این است که مصرف برق کشور به عدد ۶۵ هزار مگاوات و بالاتر برسد که رکورد جدیدی در صنعت برق خواهد بود. 

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: باتوجه به اینکه منابع ما امکان تامین حداکثر ۵۴ هزار مگاوات برق را خواهند داشت، فاصله حدود ۱۱ هزار مگاواتی بین مصرف و تولید ایجاد خواهد شد که باید از طریق طرح‌های مدیریت مصرف نسبت به جبران کسری اقدام کنیم. 

وی تاکید کرد: قطعا اگر میزان طرح‌های مدیریت مصرف کفایت لازم را برای جبران نداشته باشد مجبوریم از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده که از طریق "سایت شرکت‌های توزیع" و یا اپلیکیشن "برق من" به اطلاع مردم رسیده نسبت به خاموشی‌های نوبتی اقدام کنیم. 

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: مصرف برق با رعایت صرفه‌جویی در بخش تجاری و خانگی بخصوص در ساعات اوج مصرف می‌تواند به حداقل ممکن برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در ساعات ۱۲ تا ۱۸ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، کولرهای آبی را روی دور کند و کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید