محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: در پی این بودیم تحریم‌ها زودتر برداشته شود چون با برداشته شدن تحریم‌ها، پول‌های ما از کشورهای مختلف آزاد می‌شود و نرخ ارز پایین می‌آید.

متاسفم که برخی به جای خالی کردن خشم خود سر دشمن، به دولت پرخاش می‌کنند

به گزارش سلام نو، محمود واعظی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر رها کردن کشور از سوی دولت، گفت: بارها گفته‌ام که دولت در این شرایط بسیار سخت جنگ اقتصادی تلاش زیادی می‌کند تا کشور را اداره کند و کمبودی نباشد. البته گرانی وجود دارد و ما از مردم بارها عذر خواستیم و باز هم عذرخواهی می‌کنیم.  

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به فروش حداقلی نفت و موانع انتقال منابع مالی از بانک‌های کشورهای مختلف، به تلاش دولت برای استفاده از همه امکانات برای رفع کمبودها اشاره کرد و افزود: در پی این بودیم تحریم‌ها زودتر برداشته شود چون با برداشته شدن تحریم‌ها، پول‌های ما از کشورهای مختلف آزاد می‌شود و نرخ ارز پایین می‌آید و با پایین آمدن نرخ ارز، قیمت کالاها کاهش می‌یابد و این خواست ما است.

واعظی درباره حملات مداوم به دولت، یادآور شد: به دو دلیل بحث ناکارآمدی دولت را مطرح می‌کنند یکی اینکه اقدامات دولت ترامپ و آمریکا به ویژه در سه سال و نیم گذشته را کمرنگ کنند و بسیار متاسف هستم که به جای خالی کردن خشم خود سر دشمن، به دولت پرخاش می‌کنند. دوم عملکرد دولت است. کمی بگذرد مردم متوجه می‌شوند دولت با همه محدودیت‌ها و فشارهای خارجی چگونه توانست هم کشور را اداره کند و همچنین پروژه‌های بزرگ را به سرانجام برساند.

وی در واکنش به ادعای تحمیل وزیر یا اعضای کابینه از سوی دولت دوازدهم به دولت منتخب، گفت: رییس جمهوری دستور داده است انتقال قدرت آرام داشته باشیم و از طرف دیگر همه اطلاعات خود را در اختیار آقای رییسی قرار دهیم. می‌خواهیم طوری عمل کنیم وقتی رییس‌جمهوری منتخب، دولت را تحویل گرفت به اندازه ما اطلاعات داشته باشد. می‌خواهیم همکاری داشته باشیم چون سال ۹۲ کسی با ما همکاری نکرد و ما خود در پی این وزیر و آن وزیر می‌رفتیم و اطلاعات می‌گرفتیم.

واعظی اضافه کرد: ما این کار را دوستانه و صمیمانه انجام می‌دهیم؛ برای اینکه اطلاعات را منتقل کنیم آقای رییسی را در مجموعه خود تعریف می‌کنیم و کسی حق ندارد اطلاعاتی را پنهان کند. اینکه بخواهیم چیزی تحمیل کنیم اصلا درست نیست بلکه همه آماده هستیم هروقت وزرای جدید انتخاب شده‌اند، دولت را با روی خوش تحویل دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: رییس جمهوری و وزرا هیچکدام نمی‌خواهند هیچ وزیری یا فردی را به دولت منتخب تحمیل کنند، بلکه معتقدیم کسی حق فشار و فضاسازی ندارد و رییس جمهوری منتخب باید با آزادی کامل همکاران و هر فردی را که به او اطمینان دارد انتخاب کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید