امروز و فردا افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد.

گزارش آب و هوا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / هشدار سازمان هواشناسی درباره سیلاب ناگهانی

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی طی امروز تا سه شنبه در برخی استان‌ها از کاهش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان طی بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده که برای فردا شدت ناپایداری‌های همرفتی در این مناطق بیشتر است.

امروز و فردا افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از سه شنبه تا پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد. امروز در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. روزهای یکشنبه تا سه شنبه شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گردوخاک بویژه در ساعات بعدازظهر و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۳:جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۴: جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۵: جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید