۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 55267239

همانطور که مستحضر هستید؛ از پوکه های مختلف چه معدنی و چه صنعتی بنا بر سلیقه و یا مزیت و خواص آن ها استفاده های مختلفی می شود. مثلا در فنداسیون  و ستون های ساختمان های بزرگ به صورت استفاده بشکل مخلوط کردن ‌پوکه با بتن برای استفاده در سازه های بتونی، که در این روش از بیشتر از انواع پوکه شنی استفاده می شود.

پوکه ساختمانی

پوکه ساختمانی به نوعی از سنگ های معدنی گفته می شود که در نقاط مختلف طبیعت که محل فوران کوه های آتشفشانی  بوده اند یافته می شوند. دلیل شکل گیری این سنگ ها این است که بعداز فوران آتشفشان ها مواد مذاب و گدازه های آتش فشانی از آنها خارج شده و  این مواد در شرایط آب و هوایی مناطق مختلف در معرض هوای بیرون و فضای باز قرار گرفته و  از درون کف گدازه های شیشه ای گاز در حال خارج شدن می باشد و این گازها سعی دارند تا به سرعت سرد شوند. باید به این نکته توجه داشت که ممکن است به دلیل شرایط و مواد داخلی زمین در محل آتشفشانی آن نقطه و شرایط آب و هوایی آن منطقه بر نوع و شکل پوکه تاثیر گذاشته و باعث افزایش کیفیت و کمیت آن پوکه ها بشود. یا برعکس باعث پایین آمدن کیفیت انواع پوکه معدنی  آن منطقه شود. پوکه های معدنی بسیار سبک هستند و همین مزیت سبب شده است که در خیلی از شاخه های ساختمان سازی کاربردهای زیاد و فراوانی داشته باشند. شرکت بام پوکه با سابقه طولانی در زمینه تهیه و توزیع انواع پوکه می تواند برای متقاضیان این محصول گزینه ای مناسب باشد.

انواع پوکه های ساختمانی

همانطور که گفتیم از فعالیت های کوه های آتشفشانی پوکه ساختنانی و معدنی که به آن پومیس یا سنگ پا  نیز گفته می شود به وجود می آید. البته فعالیت های آتشفشانی علاوه بر تولید پوکه معدنی منشا تولید اسکوریا و دیاتومیت های رسوبی نیز می باشد. این مواد رسوبی به کارخانجات مخصوص فرآوری برده شده و در آنجا این مواد رسوبی با آب مخلوط شده و در اثر قرار گرفتن در دماهای بالا در کوره های خشک در اندازه های مختلف به  پوکه صنعتی تبدیل می شوند.

پوکه های ساختمانی و معدنی هم بنابر اندازه و ابعاد خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از

- پوکه معدنی بادامی:

پوکه ساختمانی

این پوکه مشابه پوکه نخودی و عدسی است ولی در ابعاد بزرگتری تولید می شود به همین دلیل قیمت کمتری نسبت به آنان دارد.

- پوکه معدنی سیاه:

پوکه سیاه یکی از انواع پوکه های ساختمانی می باشد که از معادن روباز خارج می شود. پوکه سیاه کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان سازی و برخی صنایع دیگر می تواند داشته باشد.

- پوکه معدنی نخودی:

پوکه نخودی کاملا مثل پوکه عدسی است. وزن و اندازه آنها باهم برابر است. ولی پوکه نخودی بسیار سبک تر از پوکه عدسی است و همین طور مقاومت بسیار بالایی دارد.

- پوکه معدنی عدسی:

پوکه ساختمانی

پوکه عدسی در سایز ۱۰ تا ۱۵ میلی متر و وزن ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم به بازار عرضه می شود.

- پوکه معدنی ماسه ای:

پوکه ساختمانی

پوکه ماسه ای نوعی پوکه معدنی است که در ابعاد ۰ تا ۵ میلیمتر و وزن ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم به بازار ارائه می شود. برای اطلاع از کمیت و کیفیت انواع پوکه می توان با کارشناسان شرکت بام پوکه تماس برقرار نمود و به اطلاعات کافی در این زمینه دست یافت.

از پوکه ها چگونه در فعالیت های ساختمانی استفاده می شود

همانطور که مستحضر هستید؛ از پوکه های مختلف چه معدنی و چه صنعتی بنا بر سلیقه و یا مزیت و خواص آن ها استفاده های مختلفی می شود. مثلا در فنداسیون  و ستون های ساختمان های بزرگ به صورت استفاده بشکل مخلوط کردن ‌پوکه با بتن برای استفاده در سازه های بتونی، که در این روش از بیشتر از انواع پوکه شنی استفاده می شود. همچنین جهت شیب بندی کف حمام ها، سرویس ها و آشپزخانه ها به دلیل سبکی از پوکه های معدنی مانند پوکه نخودی یا بادامی استفاده می شود تا هم عملیات شیب بندی به نحو مناسب انجام شده باشد هم بر سازه بار زیادی تحمیل نشده باشد.

استفاده دیگر پوکه ساختمانی برای کف سازی طبقات ساختمانی و بخصوص شیب بندی پشت بام ها است که برای این منظور هم از پوکه های معدنی مانند پوکه های نخودی و  بادامی استفاده می شود.

این نوع پوکه هر چند از نظر اندازه و ابعاد از انواع پوکه بزرگ تر است ولی در عین حالا از وزن کم تری برخوردار بوده و از استحکام مناسبی برخوردار می باشد.

امروزه برای سبک کردن انواع سازه های ساختمانی سعی میشود، تا حد ممکن در تمام زمینه ها با به روز رسانی مصالح و شیوه های کار این مصالح علاوه بر سبک کردن وزن سازه ها سرعت عمل را هم بالا برد.

 در زمینه دیوار و تیغه چینی هم سعی شده از پوکه و مواد سبک استفاده شود. که این استفاده از فنون جدید را می توان در  ساخت بلوک های دیواری یا سقفی ساختمان ها در کارگاه های بلوک سازی با استفاده از پوکه های معدنی بخصوص پوکه عدسی مشاهده کرد. از پوکه ساختمانی معدنی و صنعتی برای عایق کردن دیوارها و اطراف موتور خانه ها با عنوان عایق  های صوتی و حرارتی هم استفاده می شود. این کار می تواند باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در عین سبکی سازه باشد.

از پوکه های معدنی همچنین در فنداسیون ساختمان های بزرگ می توان به عنوان یک نوع حائل و جداره بین بتن بستر خاک استفاده کرد. در سازه هایی با نماهای سیمانی مثل برج های بزرگ، از برخی از پوکه ها برای مخلوط کردن با سیمان و استفاده در جاهایی که نیاز به استفاده بیشتر از ملات برای شکل دهی به نمای ساختمان و ابزار زدن است استفاده می شود تا سازه و نمای آن سبک شده و در اثر تکان یا لرزش و یا نشست و فرسایش زمین دچار مشکل و ریزش نگردد. توصیه می شود برای اطلاع از نوع و شیوه مصرف انواع پوکه ساختمانی نظیر پوکه های معدنی و صنعتی می توان با کارشناسان شرکت بام پوکه تماس گرفته و از کم و کیف آن ها اطلاع حاصل کرده و در صورت تمایل بهترین خرید را انجام داد

مزایای پوکه ساختمانی

تحقیقات نشان می‌دهد، که استفاده از پوکه ساختمانی علاوه بر وزن کم، سبکی و مقاومت بالا از نظر تخریب و فرسایش مزایای دیگری هم دارد که آن ها را می توان بدین شکل بیان کرد:

- افزایش مقاومت فشاری

- تقویت در برابر حمله شیمیایی

- افزایش مقاومت در برابر حمله سولفات

- مهار و خنثی کردن واکنش قلیایی سیلیسی مخرب( ASR )

- کاهش حرارت هیدراتاسیون

- مقاومت در برابر سایش را افزایش داده و باعث استحکام در کار شده و عمر سازه را افزایش می دهد.

- نفوذ پذیری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

- دوام را بهبود  بخشیده و باعث افزایش عمر سازه می شود.

شرکت بام پوکه پیشرو و فعال در زمینه عرضه بهترین پوکه های موجود در کشور بوده و می تواند رضایت مشتریان خود را از بابت خرید پوکه ساختمانی را به بهترین شکل فراهم نماید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شراره IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    به نظر من Sage Sage پوکه معدنی به عنوان یک ماده اصلاح کننده خاک، به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند قابلیت جذب عناصر غذایی، افزایش نفوذپذیری خاک، کاهش فشار آب در خاک و تنظیم pH خاک، برای خاک‌های اسیدی مناسب است. همانطور که می‌دانید، خاک‌های اسیدی دارای pH کمتر از 7 هستند و برای افزایش pH این خاک‌ها به سمپاشی با مواد آلکالی مانند آهک نیاز است. اما استفاده از پوکه معدنی همچنین می‌تواند در تنظیم pH خاک به عنوان یک روش مؤثر و پایدار مورد استفاده قرار گیرد. پوکه معدنی، به دلیل داشتن pH نزدیک به حدود 7 و توانایی تعادل pH خاک، می‌تواند برای کاهش اسیدیته خاک و ارتقای pH آن مفید باشد. همچنین، از آنجایی که پوکه معدنی حاوی عناصری مانند پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم و سیلیسیوم است، با استفاده از آن می‌توان بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک را نیز تضمین کرد. به همین دلیل، استفاده از پوکه معدنی به‌عنوان یکی از روش‌های اصلاح خاک‌های اسیدی، می‌تواند به عنوان یک راهکار اقتصادی و مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. تلویزیون شهری تک بعدی تلویزیون شهری تک بعدی، یکی از اولین تلویزیون‌هایی بود که در دهه 1950 میلاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید