رجب طیب اردوغان، رییس جمهوی ترکیه گفت: کشورش در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و شرق دریای مدیترانه حضور دارد و این حضور ادامه خواهد داشت.

اردوغان:  حضور در لیبی، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی که هنگام بازدید از یک کارگاه ساخت تانک در شهر ساکاریا واقع در شمال غرب این کشور داشت، تاکید کرد: ترکیه در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و شرق دریای مدیترانه حضور دارد و این حضر ادامه خواهد داشت.

اردوغان اظهار کرد: ترکیه حقوق قانونی خود را خواهد گرفت و در تمامی آب‌های خود به ویژه شرق مدیترانه و اطراف قبرس حفاری انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تاریخ تعیین شده در ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهند شد.

او در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی اپوزیسیون ترکیه درباره همکاری با قطر، تاکید کرد که مالکیت کارگاه متعلق به وزارت دفاع است و برای کشور باقی خواهد ماند.

اردوغان افزود: قطر در تامین مالی این کارگاه به میزان ۴۹ درصد مشارکت دارد و هر کسی که مدعی است کارگاه فروخته شده آن هم به طرف‌های خارجی، دروغگو است.

او ادامه داد: میراث بزرگی که ما برای نسل‌های آینده باقی خواهیم گذاشت، اقدامات، خدمات و سرمایه‌گذاری‌های ما در صنایع دفاعی همانند تمامی زمینه‌ها است.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه گفت: جدیدترین دروغی که رهبر اپوزیسیون منتشر کرده این است که ترکیه تعدادی دانشجوی قطری را بدون امتحان ورودی در دانشکده‌های پزشکی پذیرفته است، ما ضمن تاکید بر نادرست بودن این ادعا از مخالفان می‌خواهیم ادعاهای خود را ثابت کنند.

ترکیه و قطر دو شریک استراتژیک هستند که در مسایل متعددی با یکدیگر همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و روابط این دو در چند سال اخیر در تمامی زمینه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

این دو کشور علاوه بر روابط تجاری و اقتصادی، در مورد بیشتر مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رویکردهای نزدیکی با هم دارند و این رویکردها پس از بحران منطقه خلیج فارس و حمایت آنکارا از دوحه در ژوئن ۲۰۱۷ به شدت تقویت شد.

همکاری‌های نظامی آنکارا-دوحه از مهمترین همکاری‌ها برای دو طرف است.

در همین راستا قطر اکتبر گذشته یک رزم‌ناو ساخت یک شرکت ترکیه‌ای را در قالب قراردادهای نظامی دو طرف و یک توافقنامه دفاع مشترک خریداری کرد.

همچنین وزارت دفاع قطر مارس گذشته چند توافقنامه برای همکاری‌های دوجانبه با ستاد کل ارتش ترکیه امضا کرد.

علاوه بر اینها ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ نیز در دوحه دفتر فرماندهی نیروهای مشترک دو کشور با حضور فرماندهان ارشد نظامی دو کشور افتتاح شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید